main menu
Απενεργοποιημένη Λειτουργία
4 Αυγ 2009
Η Χαρά των Χριστιανών
3 Αυγ 2009
Όσιος Θεοδόσιος ο... παππούς της Αργολίδας
Είναι όμορφο να νοιώθεις τόσο κοντά σου τους Αγίους του Θεού . Παίρνεις δύναμη …κουράγιο στα δύσκολα …Κάθε σπιθαμή της Ελληνικής γης έχει και έναν άγρυπνο φρουρό ..έναν παντοτινό προστάτη …έτσι και στα μέρη που ζω ..όταν πριν από χρόνια έφτασα και εγώ απ την Αθήνα για να στήσω το σπίτι μου ..άκουγα τους ντόπιους να λένε :
Την Κυριακή θα πάμε στον Παππού …έχουμε καιρό να πάμε στα μέρη του ...δεν άργησα να το πληροφορηθώ... παππού κοντά στον τόπο που μένω, οι κάτοικοι αποκαλούν τον Όσιο Θεοδόσιο τον νέο και ιαματικό …δεν πέρασε πολύς χρόνος και έδωσε ο Θεός να ..τον επισκεφτώ και εγώ ..Στο ταπεινό ασκητήριό του …γονάτισα στο μέρος που εκείνος πρώτος γονάτιζε , ποτίζοντάς το με ιδρώτα και δάκρυα ασκητικά … ...δεν άργησα να παρακολουθήσω και μια Κυριακάτικη λειτουργία στο γεμάτο από ιερή θαλπωρή καθολικό της Μονής ,εκεί που ο υπέροχος χορός των Μοναζουσών και η γαλήνια φωνή της Καθηγουμένης Φοίβης όταν διαβάζει το συναξάρι ή απαγγέλει το σύμβολο της πίστης , θέλγουν την κατάνυξη και αναπέμπουν ουράνια ικεσία …
Και ο «παππούς» είναι πάντα εκεί και πρεσβεύει …όπως τότε , που οι φλόγες έζωσαν τα αγιοβάδιστα «λημέρια» του …όπως κάθε φορά που κάποιος πονεμένος θα χαϊδέψει την μορφή του στο ιερό και θα λαδώσει …την .... ψυχή του από το ακοίμητο καντήλι του …Και κάθε Αύγουστο το απόγευμα της Μεταμόρφωσης του Σωτήρα στον εσπερινό ,και την επομένη την εβδόμη του αυτού μηνός … στην χάρη του ,σπεύδουν όλοι προς... συνάντησή του …Και αυτός ποτέ δεν λείπει … περιμένοντας καρτερικά ,θυμιάζοντάς τους όλους …..με το μάλλινο σκουφάκι του …
Ό Αθηναίος ιαματικός ασκητής της Αργολίδος
Ο ταπεινός και άοκνος εργάτης του Θεού ,ο ακολουθών εξ απαλών ονύχων την στενή και τεθλιμμένη οδό του Κυρίου ακούγοντας την φωνή του Κυρίου να λεέι :''άγιοι έσεσθε οτι εγώ άγιος ειμί'', ο ένσαρκος Άγγελος και ο άσαρκος άνθρωπος, ο καταφρονητής των τερπνών και των προσκαίρων απολαύσεων και ο ζηλωτής αυτών που διαμένουν στους αιώνες, έζησε τον ένατο αιώνα γεννημένος το 862μ.Χ από ευσεβείς και πλούσιους Αθηναίους. O σπόρος που είχε ρίξει ο Απόστολος Παύλος και είχαν ποτίσει με τους ίδρωτες τους οι Άγιοι των Αθηνών Ιεράρχες, οι Ομολογητές και οι Μάρτυρες, έδωσε καρποφόρο στάχυ και τον όσιο Θεοδόσιο... αυτόν που από μικρό ή χάρη του Θεού πιάνοντας τον από το χέρι τον έφερε στον κήπο της μοναδικής πολιτείας, στον αγρό της σωτηρίας. Μοίρασε λοιπόν όλα του τα υπάρχοντα στους φτωχούς και αφού έλαβε το αγγελικό σχήμα θέλησε να ακολουθήσει τον δύσβατο μα τόσο γοητευτικό δρόμο της ησυχαστικής ζωής .Αναζητώντας λοιπόν το ...ευλογημένο του καταφύγιο έφτασε στον Μωριά και στα σύνορα της επαρχίας Άργους στον οικισμό Παναρήτι όπου και έμεινε μονάζων και ασκητεύων ..όντας ξένος για τον κόσμο τούτο και τα του κόσμου και συνάμα ουράνιος άνθρωπος και επίγειος άγγελος ...
Στο ησυχαστήριό του κάποια μέρα του παρουσιάσθηκε ο θείος Πρόδρομος, και μόνη ή όψη του τον γέμισε από θεία αγαλλίαση. Θεώρησε την παρουσία του ευλογία και ταυτόχρονα υπόδειξη για μίμηση των ασκητικών του παλαισμάτων. Παίρνοντας δύναμη συνέχισε τον αγώνα του και έκτισε ναό στο όνομα του Βαπτιστούτου Κυρίου ο οποίος σώζεται μέχρι και σήμερα ,αποπνέωντας πνευματική ευωδία και προκαλώντας κατάνυξη σε εκείνους που με ολόθερμη πίστη προσέρχονται σε αυτό . Γύρω από αυτόν τον ναό αναπτύχθηκε μοναστήρι με την προσέλευση πολλών μοναχών, που ήλθαν να αναζητήσουν την μόνη αλήθεια και να κάνουν υπακοή στον μεγάλο Αθηναίο ασκητή. Με την πάροδο του χρόνου και την ισάγγελη βιωτή του ο Θεοδόσιος έγινε ταμείο θεϊκών χαρισμάτων και ανεδείχθη ιατρός των νοσούντων, έτσι ώστε να επονομάζεται ιαματικός.
Επειδή όμως ή αρετή πολεμάται, βρέθηκαν μερικοί διαβολείς, οι όποιοι παρουσιάσθηκαν στον τότε επίσκοπο του Αργούς, τον άγιο Πέτρο, και τον κατηγόρησαν ως μάγο και απατεώνα. Παρουσιάσθηκε τότε ο όσιος Θεοδόσιος στον ύπνο του αγίου Πέτρου, που σημειωτέον τότε βρισκόταν στην Κωνσταντινούπολη για επίσκεψη του Πατριάρχη, και του συστήθηκε, για να παύσει να έχει άδικη γι’ αυτόν κρίση. Ταυτόχρονα και ο Πατριάρχης τον ρώτησε αν έχει κάποιο μοναχό Θεοδόσιο στην επαρχία του. Στην καταφατική απάντηση του αγίου Πέτρου και στην εξιστόρηση της εμφανίσεως του στον ύπνο του, ο Πατριάρχης τον παρεκάλεσε να διαβιβάσει στον Όσιο την ευλογία και εκτίμηση του. Γίνεται έτσι φανερό το θέλημα του Θεού.
Ο Άγιος Πέτρος γυρίζει στο Άργος και, παίρνοντας τον δρόμο μόνος του, πηγαίνει προς συνάντηση του Άγιου ασκητή Θεοδόσιου.
Ο Άγιος Θεοδόσιος, με το Θείο χάρισμα της προορατικότητας, γνωρίζει την επίσκεψη του Επισκόπου του. Τοποθετεί αναμμένα κάρβουνα και λιβάνι στο σκούφο του και κατεβαίνει ταπεινά να τον υποδεχτεί .
Σε κάποιο σημείο κάθισε ο Ιεράρχης να ξαποστάσει, οπότε βλέπει να τον πλησιάζει ο όσιος Θεοδόσιος βαστάζοντας στα χέρια του το καλογερικό του σκουφί, μέσα στο όποιο είχε βάλει αναμμένα κάρβουνα και έκαιγε λιβανωτό, αντί θυμιατηρίου και να τον θυμιάζει. Και κατά παράδοξο τρόπο ούτε το σκουφί ούτε το χέρι του Όσίου καιγόταν. Τότε βεβαιώθηκε ο άγιος Ιεράρχης περί της οσιότητας του ασκητού και αντάλλαξε μαζί του εγκάρδιο ασπασμό. Εκεί λοιπόν κάτω από το βλέμμα του Θεού, συναντιούνται οι δύο Άγιοι. Η Εκκλησία αγάλλεται. Ο Άγιος Πέτρος μαθαίνει όλη την αλήθεια για τον Θεοδόσιο, τον χειροτονεί Ιερέα και τον ορίζει συνεργό και βοηθό στο έργο του.(Στο σημείο της ..συνάντησης η οποία τιμάται μεγαλοπρεπώς κάθε χρόνο , υπάρχει έτερος ομώνυμος ναϊσκος )
Ό θείος Θεοδόσιος έφθασε σε βαθύ γήρας και έγινε περιβόητος για την αρετή και τα θαύματα του σ’ όλη τη γύρω περιοχή. Μάλιστα, αξιώθηκε να προβλέψει το θάνατο του τρεις ήμερες πριν και να συγκεντρώσει τους φοιτητές του, για να τους δώσει τις τελευταίες νουθεσίες και εντολές του. Ανάμεσα σ’ αυτούς, που θρηνούσαν για τον πρόσκαιρο αποχωρισμό του, έφυγε για την αιώνια μακαριότητα σιγοψελλίζοντας: «Κύριε, εις χείρας Σου παραθήσομαι το πνεύμά μου» (Λουκ. κγ’ 46). Ή κηδεία του οσίου Θεοδοσίου έγινε πάνδημη και με την παρουσία του αγίου Πέτρου και πλήθους ιερέων και μοναχών.
Το σκήνωμά του αποτέθηκε στο ναό του Τιμίου Προδρόμου και ο τάφος του δείχθηκε πηγή ιαμάτων αστείρευτη στους αιώνες. Παράλυτοι σηκώθηκαν, τυφλοί ανέβλεψαν, άτεκνοι έγιναν εύτεκνοι και πολλοί ασθενείς βρήκαν τη θεραπεία τους. Έτσι αντεδόξασε ο Θεός το δούλο του Θεοδόσιο, που Τον αγάπησε ειλικρινά και Του αφιέρωσε κάθε ικμάδα της γήινης ζωής του.
Από τότε ο … "Παππούς" είναι πάντα εκεί περιμένοντάς τους όλους στην είσοδο του μοναστηριού του ….Κάποιοι με καθαρή καρδιά τον έχουν δει που τους περιμένει … ενώ τα βράδυα είναι σίγουρο πως ... περιδιαβαίνει το μοναστήρι του , ακόμα και χτυπώντας τις πόρτες και σώζωντας κάποτε μερικούς προσκυνητές που κοιμούνταν αμέριμνοι στον ξενώνα απ΄ τις αναθυμιάσεις του μαγγαλιού με τα κάρβουνα .
Πάντα είναι εκεί και φανερώνεται όπως τότε που απο τις παρειές του αγίου προσώπου του έσταζε νερό ευωδιαστό ….θαυματουργώντας ,θεραπεύοντας ,βρίσκοντας πάντα την λύση για αυτούς που επικαλούνται την βοήθειά του και πάντα φροντίζοντας για όλα στο αγαπημένο του μοναστήρι… και για τα μεγάλα και για τα μικρά , όπως έκανε τότε που εμφανίστηκε στον ύπνο της Κωνσταντίνας Καρατάσου παραγγέλνοντας ο ίδιος καινούρια λιόπανα από το εργοστάσιο που εκείνη δούλευε ,και δίνοντας μάλιστα ο ίδιος τις διαστάσεις στην γυναίκα , που από τότε αδιαλλείπτως έφερνε κάθε χρόνο καινούργια για την συγκομιδή του ευλογημένου δέντρου ….Και σε κάθε λειτουργία τις Κυριακάδες αλλά και τις υπόλοιπες γιορτές και στις αγρυπνίες τις ψυχωφελείς που πάντα θα γεμίζουν την ψυχή μας με ουράνια προσδοκία ..θα ακούσεις όλους τους …εγγονούς του να ψάλουν δυνατά με χαρά και συγκίνηση απερίγραπτη :
Αργολίδος εδείχθης δόξα και καύχημα ,Αθηναίων το κλέος και θείον βλάστημα ,Θεοδόσιε πατήρ ημών Όσιε ,των Οσίων καλλονή και Ιαμάτων η πηγή ,και Πέτρου του Ιεράρχου συνόμιλος και προστάτις των αιτουμένων ιλασμόν και μέγα έλεος.
Ας έχουμε πάντα όλοι την ευλογία του…
Μας ενώνει η Θεοσκέπαστη....
29 Ιουλ 2009
Ο Αύγουστος της Κυρίας Θεοτόκου .....
Χαίροις Θεογεννήτορ αγνή, τής αγαθότητος πηγή η ακένωτος, Έλλήνων η θεία σκέπη, καί προστασία θερμή, καί παραμυθία εν ταίς θλίψεσι• πρός σέ γάρ Πανάμωμε, καταφεύγομεν πάντοτε, καί σωτηρίαν καί ειρήνην καί λύτρωσιν, τή σή χάριτι, αληθώς κομιζόμεθα• όθεν τής θείας Σκέπης σου, υμνούμεν τά θαύματα, καί τής προνοίας σου Κόρη, τούς οικτιρμούς μεγαλύνομεν, δι' ών αεί σώζεις, περιστάσεων ποικίλων, τούς πεποιθότας σοι.
Ο πιο πλούσιος μήνας… ο καλός μας …να ΄ταν δυο φορές τον χρόνο!! ….με τα γάλατα του ανέλαιου πρώτου μισού του θα φτιάξουν στο χωριό χυλοπίτες και τραχανά …τη νύχτα που ξημερώνει του Σωτήρος θα ανοίξουν και πάλι οι ουρανοί να δούμε το Άγιο Φώς ..να κάνουμε ευχή …να ζήσουμε επιτέλους και εμείς την εν Χριστώ μεταμόρφωσή μας!! …Δεκατρία απογεύματα ικεσίας θα κυλήσουν και πάλι όμορφα στις εκκλησιές ,με τις ψυχές να αναπέμπουν ευχαριστίες και δεήσεις παρακλητικές… μία την μικρή και μία την μεγάλη !!! Και στα μέσα του αυτός θα αναστηθεί !!Δεν θα κλάψει από λύπη ούτε μοιρολόι θα πεί στην Κυρά του ,γιατί ξέρει πως αυτή μετέστη στον θρόνο της …δίπλα στον Θεό Λόγο…εκεί που κανείς άλλος δεν πλησίασε ακόμη…Θα κλάψει μόνο από χαρά για την δεύτερη Ανάσταση …από χαρά και βεβαιότητα ότι η Μάνα δεν θα εγκαταλείψει ποτέ τα παιδιά της …το βεβαίωσε και Εκείνος πάνω στο σταυρό όταν είπε σε όλους μας το …ιδού η μήτηρ σου …
Του Καλοκαιριού το Πάσχα έφτασε λοιπόν …Ετοιμαστείτε να ταξιδέψετε την ψυχή σας όπου η χάρη Της πάντα θα σκεπάζει τα βήματα όλων των Χριστιανών …μεσιτεύοντας ακαταπαύστως ….. Σε κάποια από τις παρακάτω …. «Παναγιές» σίγουρα θα έχετε πάει ...έστω και νοερώς ,παρακαλώντας την ….ευχαριστώντας την…απορώντας και ..εξιστάμενοι …Μετρημένα τα προσωνύμιά της …αμέτρητος ο αδαπάνητος θυσαυρός της ζωής μας …η Αγία Αγίων Μείζων …η Κυρία Θεοτόκος ….:
v Παναγία των Βλαχερνών
v Παναγία η Βλαχαρνέα
v Παναγία της Κάσσου
v Παναγία Ακρωτιριανή
v Παναγία των Σταυροφόρων
v Παναγία η Ποταμίτισσα (Κάσος)
v Παναγία Εκατονταπυλιανή (Πάρος)
v Παναγία Ρόδον το Αμάραντο
v Παναγία η Σουμελά (Πόντου)
v Παναγία η Κοσμοσωτήρα (Φερών Έβρου)
v Παναγία Σιάτιπας (Μακεδονίας)
v Παναγία η Διασώζουσα (Πάτμος)
v Παναγία η Παντάνασσα
v Παναγία η Γρηγορούσα
v Θεομήτωρ
v Παναγία Γοργοεπήκοος
v Παναγία η Οδηγήτρια
v Η Αγία Σιών (Παναγία της Αγιάσου)
v Παναγία η Γλυκοφιλούσα
v Παναγία η Πελαγιανή
v Παναγία η Αγιοσορίτισσα
v Παναγία η Νικοποιός
v Παναγία η Μυροβλύτισσα
v Παναγία η Μελαχρινή
v Παναγία η Κανάλα
v Παναγία η Τουρλιανή (Μήλος)
v Παναγία Φανερωμένη (Σαλαμίνα)
v Παναγία Φανερωμένη (Λευκάδα)
v Παναγία Παντοβλεπούσα (Θάσος)
v Παναγία Χοτάσια
v Παναγία του Παπαμελέτιου (Σκόπελος)
v Παναγία Μελικαρού (Σκύρος)
v Παναγία Φοδελιώτισσα (Φόδελα-Ηραλείου Κρήτης)
v Παναγία Καβουριανή ( Λέρος)
v Παναγία Κυράς (Λέρος)
v Παναγία Κερά
v Παναγία Βρεσθενίτισσα
v Παναγία Κεριώτισσα (Ζάκυνθος)
v Παναγία Πελαγονήτισσα
v Παναγία η Γαλατούσα (Ρόδος) (Αφιερωμένη στις γυναίκες που δεν κατεβάζουν γάλα για τα μωρά τους)
v Παναγία η Βλεφαριώτισσα (Αστυπάλαια)
v Παναγία η Συντριανή (Τζια)
v Παναγία Πλημμυριανή (Ρόδος)
v Παναγία η Καλοπέτρα (Ρόδος)
v Παναγία η Σκιαδενή (Ρόδος) (εικόνα του Ευαγγελιστή Λούκά)
v Παναγία η Προυσιώτισσα (Ευρυτανία)
v Παναγία η Λουβιαρίτισσα (Ρόδος) (επειδή στα κελιά της έμεναν οι λουβιάρηδες (λεπροί) του νησιού)
v Τιμιωτέρα των Χερουβείμ
v Πλατυτέρα των Ουρανών
v Παναγία της Τήνου
v Αγία Σκέπη
v Αγία Ζώνη
v Παναγία Ιεροσολυμίτισσα (Ιερουσαλήμ)
v Παναγία Εσφαγμένη
v Παναγία Χρυσολεόντισσσα (Αίγινα)
v Παναγία η Ξενιά
v Παναγία Παραμυθία (Άγιο Όρος)
v Φοβέρα Προστασία ( Άγιο Όρος)
v Παναγία η Λιμνιά (Σκιάθος)
v Παναγία η Κεχριά (Σκιάθος)
v Παναγία Εικοσιφοίνισσα (Πάγγαιο Όρος)
v Η Αμόλυντος (Σίφνος)
v Παναγία η Τρειχερούσα (Άγιο Όρος)
v Παναγία η Σκαφιδιά ( Ηλεία)
v Παναγία Πορταϊτισσα (Άγιο Όρος)
v Παναγία η Μυρτδιώτισσα
v Η Πάντων Χαρά
v Παναγία η Κρεμαστή (Ρόδος)
v Παναγία Χρυσοπηγή
v Παναγία η Γιάτρισσα (Μάνη)
v Παναγία η Ανέμη (Σαμοθράκη) (λέγεται έτσι επειδή φυσάει δυνατός άνεμος σε εκείνο το σημείο)
v Παναγία η Κουφή (Σαμοθράκη) (επειδή είναι ιατρός και προστάτης των κουφών)
v Παναγία η Λεχούσα (Σέρρες)(επειδή προστατεύει τις λεχώνες)
v Παναγία η Λιθινιώτισσα (Λιθίνες Σιτείας)
v Παναγία Δεκαπεντούσα (Σίφνος) ( επειδή γιορτάζει τον δεκαπενταύγουστο)
v Παναγία Θαλασσινή (Άνδρος)
v Παναγία Νερατζιώτισσα
v Παναγία του Χάρου (Λειψοί)
v Παναγία Σπηλιανή (Νίσυρος)
v Παναγία η Μεγαλόχαρη
v Παναγία η Γουρλομάτα (Λέρος)
v Παναγία η Βρυσιανή (Κάρπαθος)
v Παναγία η Λαρνιώτισσα (Κάρπαθος)
v Παναγία του Γραβά στη Χώρα (Πάτμος)
v Παναγία του Απόλου στον Κάμπο (Πάτμος)
v Παναγία στο Λιβάδι (Πάτμος)
v Παναγία η Κουμάνα (Πάτμος)
v Παναγία Γερανού (Πάτμος)
v Η Παντάνασσα (Αρκίους)
v Παναγία της Αποκουής (Σύμη)
v Η Θεοτόκισσα (Τήλος)
v Παναγία η Πολίτισσα
v Παναγία η Αιματούσα (Κύπρος)
v Παναγία η Χαριτωμένη (Κάλυμνος)
v Παναγία των Αργινωντών (Κάλυμνος)
v Παναγία Ζωοδόχος Πηγή
v Άξιον Εστί
v Των αγγέλων η Κυρία
v Πάντων Προστασία
v Η Αγία Ζώνη
v Η Αγία Σκέπη
v Παναγία των Τσουκχουών (Κάλυμνος)
v Παναγία η Κυρά-Ψηλή (Κάλυμνος)
v Παναγία των Παθών ( Χίος)
v Παναγία η Γκουμπελίδικη (Καστοριά)
v Παναγία Ελεούσα (Αγρίνιο)
v Παναγία Χρυσαλινιώτισσα (Κύπρος)
v Παναγία του Χάρακα (Κρήτη)
v Παναγία η Ναυπακτιώτισσα
v Παναγία η Βρεφοκρατούσα (Σινά)
v Παναγία η Αγγελόκτιστη (Κίττι)
v Παναγία η Κυρά-Χωστή (Κάλυμνος)
v Παναγία η Μυρτιώτισσα (Κάλυμνος)
v Παναγία η Γαλατιανή (Κάλυμνος)
v Παναγία της Τελένδου (Κάλυμνος)
v Παναγία της Ψερίμου (Κάλυμνος)
v Παναγία των Βουθυνών (Κάλυμνος)
v Παναγία του Πάθους
v Παναγία Αχιβάδενα
v Παναγία η Χοζοβιώτισσα ή Κυνηγημένη (Αμοργός)
v Παναγία η Πλατανιώτισσα (Αιγίου)
v Παναγία η Ελευθερώτρια (Σαλαμίνα)
v Παναγία η Μαλεβή
v Παναγία η Νιαμονίτισα
v Παναγία της Σκρίπους
v Παναγία Κασσιωπία (Κέρκυρα)
v Παναγία η Τρυπητή (Αίγιο)
v Παναγία Χρυσοσπηλιώτισσα (Αθήνα)
v Παναγία Χρυσοκαστριώτισσα (Πλάκα)
v Παναγία Τριτιανή (Σαντορίνη) (επειδή γιορτάζει την Τρίτη ημέρα του Πάσχα)
v Παναγία Εικοσπενταρούσα ( Σαμοθράκη)( γιορτάζει την Μεσοπεντηκοστή)
v Παναγία η Αγιοσορίτισσα
v Παναγία η Σουμελά
v Παναγία η Απείρανδρη
v Παναγία η Αθηνιώτισσα
v Παναγία η Φιδούσα (Κεφαλονιά)
v Παναγία η Ταρτάνα ( Καρπενήσι)
v Παναγία η Αντιφωνήτρια
v Παναγία η Σαραντασκαλιώτισσα (Μαραθόκαμπου)
v Παναγία του Κήπου (Μήλος)
v Παναγία η Λεσινιώτισσα
v Παναγία στην Μάκρη (Αλεξανδρούπολη)
v Παναγία των Αχαρνών
v Παναγία των Χαλκέων (Θεσσαλονίκη)
v Παναγία η Γερόντισσα
v Παναγία η Μυρτιδιώτισσα
v Παναγία η Υπάρχουσα (Ιεροσόλυμα)
v Νέα Παναγιά (Θεσσαλονίκη)
v Παναγία η Μεσίτρια
v Παναγία η Πρωτόθρονη
v Παναγία η Παντοβασίλισσα
v Παναγία η Δεομένη
v Παναγία η Άμμωμος
v Παναγία η Πανάμωμος
v Παναγία η Άχραντος
v Παναγία η Υπέρμαχος
v Παναγία η Κορυφινή
v Παναγία η Μπαλουκλιώτισσα
v Παναγία του Κύκκου
v Παναγία του Γενάτου (Κύπρος)
v Παναγία Χελιδονού
v Παναγία Μαυρομωλίτισσα (Φανάρι)
v Παναγία Λαγουδιανή (Θεσσαλονίκη)
v Παναγία Κρηνά
v Παναγία Σπηλιανή (Νίσυρος)
v Παναγία Συνεμπάστρα (Κεφαλονιά)
v Παναγία Μυρσινιώτισσα (Λέσβος)
v Παναγία Δομανδρίου (Λέσβος)
v Παναγία Αγίας Σιών (Λέσβος)
v Παναγία Γλυκοφιλούσα (Λέσβος)
v Παναγία η Γοργόνα (Λέσβος)
v Παναγία Τρουλωτή (Λέσβος)
v Παναγία Γαλαξά ή Θαλασσοκρατούσα
v Παναγία Αρχαγγελιώτισσα (Ξάνθη)
v Παναγία η Καλυβιανή (Ηράκλειο)
v Παναγία Παλαιοκαστρίτης (Κέρκυρας)
v Παναγία η Πανάχραντος (Άνδρος)
v Παναγία Μεγαλομάτα
v Παναγία η Θρηνούσα
v Παναγία η Σωτήρα
v Παναγία η Βοήθεια
v Παναγία η Μαυριώτισσα
v Παναγία η Μαχαιρωμένη
v Παναγία η Θεοσκέπαστη
v Παναγία η Βατοπεδινή
v Παναγία η Ξενοπούλα
v Παναγία η Αμπελακιώτισσα
v Παναγία η Βέλλα
v Παναγία η Ελεούσα
v Παναγία Παρηγορίτισσα
v Παναγία η Ουρανοφόρα
v Παναγία η Καταφυγή
v Παναγία η Δαμάστα
v Παναγία Δαμασιά
v Παναγία η Λαγκοβάρδα
v Παναγία η Παλατιανή
v Παναγία η Ορθοκώστα
v Παναγία η Ολυμπίώτισσα
v Παναγία η Λυκοδήμου
v Παναγία η Καλιγού
v Παναγία Περγιλού
v Παναγία η Στεφανά
v Παναγία η Αρακά
v Παναγία η Φλεβαριανή
v Παναγία η Μεσοσπορίτισσα
v Παναγία η Πολυσπορίτισσα
v Παναγία η Αρχισπορίτισσα
v Παναγία η Ξεσπορίτισσα
v Παναγία η Ακαθή ( Ακαθίστου Ύμνου)
v Παναγία η Πονολύτρια
v Παναγία η Παρηγορίτισσα
v Παναγία η Αμαστή (ιαματική)
v Παναγία η Αρμενοκρατούσα (προστατεύει τις λεχώνες από το «αρμένισμα», τον επιλόχειο πυρετό)
v Παναγία η Ξεσκλαβώστρα
v Παναγία η Καψοδεματούσα ή Τζιλά (τιμωρεί όσους εργάζονται την ημέρα των εορτών της)
v Παναγία η Μαντηλούσα
v Παναγία η Γουρλομάτα
v Παναγία η Ηλιόκαλη
v Παναγία η Χρυσογαλατούσα
v Παναγία η Χρυσολεούσα
v Παναγία η Χρυσοπαντάνασσα
v Παναγία η Αγιογαλούσα
v Παναγία η Ευθριανή
v Παναγία η Κυκκώτισσα
v Παναγία η Θαλασσομαχούσα
v Παναγία η Βρυούλων
v Παναγία η Κισσιώτισσα
v Παναγία η Κυπαρισσιώτισσα
v Παναγία η Γενεσιουργός
v Παναγία η Κατοπολιανή ( Αμοργός)
v Παναγία η Πανάχραντος
v Παναγία η Χώρα του Αχωρήτου
v Παναγία η Άσπιλη
v Παναγία Ζερβάτι (Βορ. Ήπειρος)
v Παναγία Μπόρια (Κορυτσά)
v Παναγία Γεωργάνικη (των Μαυρομιχαλέων)
v Παναγία η Τσιπιώτισσα
v Η Μεγάλη Παναγία ( Πάτμος)
v Παναγία του Σταυρού (Πάτμος)
v Παναγία η Κακαβιώτισσα (Λίμνος)
v Παναγία η Έλωνα ( Κουνουρία)
v Παναγία η Μακρυνή (Μαραθόκαμπος)
v Παναγία η Κακοπερατού (Μαραθόκαμπος)
v Μεγάλη Παναγία Σαμαρίνας (Γρεβαννά)
v Παναγία η Χυσοπολίτισσα (Νάξος)
v Παναγία η Διώτισσα (Κεφαλονιά)
v Παναγία η Σκοπιώτισσα ( Ζάκυνθος)( Βρίσκεται στο χωριό Morsbach στην Ρωμαιοκαθολική εκκλησία της St. Gertud της Γερμανίας κατόπιν θαύματος)
v Παναγία η Χαρδακιώτισσα (Κυθραία)
v Παναγία η Χρυσαφίτισσα (Μονεμβασιά)
v Παναγία η Αμίαντος
v Παναγία των Καστριανών (Κως)
v Παναγία Μπαφέρου (Στεμνίτσα)
v Παναγία Δομιαμίτισσα (Καρπενήσι)
v Παναγία η Κόχη (Σίφνος)
v Παναγία της Άμμου ( Σίφνος)
v Παναγία η Μοναχή (Σίφνος)
v Παναγία του Μπαλή (Σίφνος)
v Παναγία η Δροσιανή (Νάξος)
v Παναγία η Καρδιανή (Σύρος)
v Παναγία η Αρκουδιώτισσα (επειδή μαρμάρωσε μια αρκούδα που πήγαινε να πιει το νερό των μοναχών)
v Παναγία η Τσαμπίκα (Ρόδος)
v Παναγία η Καμαριώτισσα (Σαμοθράκη)
v Παναγία Μακρυμάλλη (Ψαχνά Ευβοίας)
v Παναγία η Χρυσομαλλούσα (Λέσβος)
v Παναγία Αιμιαλών (Δημητσάνα)
v Παναγία Αμαρτωλών Σωτηρία (Αγία Λαύρα Καλαβρύτων)
v Παναγία Δουπιανή (Μετέωρα)
v Παναγία Δοχειάρισσα (Άθως)
v Παναγία Διμιοβίτισσα (Μεσσηνία)
v Παναγία Δυοχούσαινα (Ψαρά).
Πηγή Θεοτοκονυμίων :
http://euart0.tripod.com/index.html