...ἐν τῷ φωτί Σου ὀψόμεθα φῶς
Το ιστολόγιο της ομότιτλης ραδιοφωνικής εκπομπής. entofoti@yahoo.gr
Καλωσόρισμα
Display an Element on Hover
main menu
Απενεργοποιημένη Λειτουργία
28 Ιουν 2026
Μην τολμήσεις να πας εικόνισμα χωρίς τον αδελφό μου...!(Πέτρου και Παύλου)
23 Ιουν 2026
Στο αρχονταρίκι της ψυχής...

"…Πέρασαν
οι πρώτες εβδομάδες στην νέα αυτή πραγματικότητα! Πολλούς ξαναθυμήθηκε, άλλους
πρωτογνώρισε! Δέκα χρόνια δεν ήταν και
λίγα! Κάτι που του άρεσε πολύ, ήταν όταν έπαιρνε το αυτοκίνητο να παραδώσει τις
παραγγελίες της ημέρας! Είναι μαγευτικά τα μέρη τους όλες τις εποχές, μα εκείνη
η Άνοιξη είναι ασύγκριτη στο ζωγράφισμά της μέσα του! Ήταν έτοιμος να ξεκινήσει
εκείνο το μεσημέρι μόλις χτύπησε το τηλέφωνο…Μια χαμηλή γερασμένη μα
γλυκύτατη φωνούλα ακούστηκε:
-Καλημέρα
γιέ μου, στον φούρνο δεν έχω καλέσει;
-Καλημέρα
σας! Σωστά έχετε πάρει ναι!
-Παιδί
μου μήπως θα μπορούσατε να μου φέρετε κάτι που θα σας πω! Μένω βέβαια λίγο μακριά, περίπου στα 3
χιλιόμετρα, μα δεν έχω τρόπο εγώ να
έρθω!
-Ναι κάνουμε παραδόσεις! Πείτε μου πόσα ψωμιά
θέλετε;
-Παιδί
μου δεν θέλω ποσότητες εγώ ! Ένα ψωμάκι χρειάζομαι να βγάλω λίγες μέρες!
Πέρασε
ο λογισμός ο ασέβαστος, να της απαντήσει πως για ένα ψωμί δεν γίνεται να
διανυθούν τόσα χιλιόμετρα πήγαινε έλα …μα σχεδόν αστραπιαία της απάντησε:
-Πείτε
μου που βρίσκεστε και θα σας το φέρω εγώ το ψωμάκι σας!
-Δόξα
τω Θεώ παιδί μου! Σ ευχαριστώ που έχεις τόση αγάπη μέσα σου!
Φόρτωσε
ο Γιώργης τα ψωμιά και ξεκίνησε! Θα παρέδιδε πρώτα όλα τα άλλα στα
μαγαζιά και στο τέλος θα άφηνε
την κυρούλα που τηλεφώνησε! Ούτε το όνομά της δεν έμαθε! Μα σε λίγο μόλις,
εκείνη η γερασμένη ισχνή φωνή στο ξανάκουσμά της, θα του αποκάλυπτε τον λόγο για τον οποίον είχε
επιστρέψει! Ήταν η Παρασκευούλα, η Γεροντισούλα του η μοναδική! Ο δικός του
πνευματικός φάρος! Μια υπερκόσμια ύπαρξη! Ένα ταπεινό τούτου του κόσμου! Μια
Αγία της πλαϊνής μας πόρτας! Θεοπτία και ταπείνωση! Θαύματα και θαυμάσια! Αποκαλύψεις
και μυστικά του Παραδείσου! Έμαθε σχεδόν αμέσως μόλις την αντίκρισε την βαθιά
αιτία της απρόσμενης για πολλούς επιστροφής του στο χωριό και στον φούρνο!
Αμέσως μόλις έκλεισε την πόρτα του
…κελιού της, σε εκείνη την αξέχαστη πρώτη τους συνάντηση! Όσο η Παρασκευούλα ζούσε, δεν τολμούσε ο
Γιώργης να μιλήσει για εκείνην ανοιχτά! Στο Βατοπαίδι οι Πατέρες συγκινήθηκαν
μόλις μυστικά τους τα διηγιόταν, κάθε φορά που στην Προστασία της Μάνας
Παντανάσσης ξαπόσταινε…Να βάλουμε,
πρότειναν, τον βίο της σε ένα βιβλίο με
Αγίους του κόσμου του σημερινού που ετοιμάζουμε! Φοβόταν εκείνος μην την
στενοχωρήσει και πάψει να του μιλά…Πώς έγινε και ακολούθησα εγώ ο ταλαίπωρος το
σμάρι εκείνο απ’ του Ουρανού τα πετεινά,
και έγινε η γνωριμιά μας με τον Γιώργη! Δώρο Θεού!
-Να
σου πω για την Παρασκευούλα, την Γεροντισούλα μου Νώντα αδελφέ μου! Κοιμήθηκε
φέτος αρχές του Ιουλίου!
–Γράψε
μου αδελφέ μου, στίψε την μνήμη σου να στάξει η μυρωμένη αγάπη!
Έγραψε
ο Γιώργης …όσα εκείνη μυστικά του υπαγόρευσε …
Στέκεται
αυτός εδώ μπροστά μας!
Ξεκίνα
αδελφέ μου να μας γνωρίζεις την ψυχούλα της, την διαλεχτή απ τον Χριστό
μας…Πάρε λευκό και χάραξε πάνω του τις θύμησες της Γεροντισούλας σου!.....
Αχ...η
Παρασκευούλα μου! Τί να πρωτοθυμηθώ
αδελφέ μου! Σπάργανο ήμουν ακόμα στα
πνευματικά! Βαφτισμένος μα ακατήχητος! Μετά από τόσα χρόνια στον κόσμο τον
σκοτεινιασμένο, μετά από ζωή κοσμική, έντονη, αγχωμένη, σχεδόν απομακρυσμένη απ’
ό,τι το ουράνιο… Ήρθε και η Παρασκευούλα.
Η γνωριμία
μας έγινε με ένα ψωμάκι που μου
ζήτησε τηλεφωνικά. Δεν τη γνώριζα. Δε
γνώριζα και πολλούς στο χωριό! Έμενα και
σε απόσταση δύο-τριών
χιλιομέτρων. Στην άκρια του χωριού εκείνη. Μόνη σχεδόν. Δίπλα σε εκτάσεις με καλλιέργειες που σκεπάζονται από τον ίσκιο
του όρους Μπελές!
Όταν μου άνοιξε την πόρτα...με μιας
γλύκανε η ψυχή μου από την μορφή της. Ολοφώτεινο το χαμόγελο Της! Βουρκωμένα
διαρκώς τα "χαμογελαστά " της μάτια! Το σπίτι της, ένας ενιαίος χώρος, γεμάτος από αρχοντιά μοναστηριακής ζεστής
φιλοξενίας! Στους τοίχους όλοι οι
"συγκάτοικοι" της...Οι Άγιοι! Μυρωδιά θυμιάματος. Καντήλι ακοίμητο!....
Όταν
φευγαλέα άκουσα πως το απόγευμα της 4ης Ιουλίου 2018 θα κηδευόταν η
Παρασκευούλα, έσπασα μέσα μου! Δεν
έκλαψα. Δεν ήξερε κανείς τι σήμαινε για
μένα η γλυκιά μου γιαγιά Παρασκευούλα! Όταν απομονώθηκα την αναζητούσα! Πνιγόμουν στα δάκρυα!
Πνιγότανε η ψυχή μου! Μα να μην προλάβω! Όμως ο Θεός γρήγορα με παρηγορήσε με
το βλέμμα της αιώνιας Αγάπης Του! Και έκανα ζευγάρι τη χαρά με τη λύπη...
Το
σπιτικό της όπως σου ανέφερα ήταν ένα μικρό Αρχονταρίκι. Πολλές ψυχούλες βρήκαμε τη ζεστασιά εκεί. Στην κηδεία της κλαίγαμε με το συναίσθημα
της χαρμολύπης. Άνθρωποι που περισσότερο δεθήκαμε μαζί της πνευματικώ τω τρόπω!
Που γνωρίσαμε τον πιο κρυφό της θησαυρό!...
Θα
έλεγα πως είχε μια "Πορφυριακή " διάθεση απέναντι στην Αγάπη για τον
Χριστό! Πίστευε πως η Αγάπη είναι ο δρόμος.
Ο πιο ουσιαστικός. Είχε βαρεθεί
βλέπεις...τους ξερούς κανόνες, τους
αναιμικούς που γεννούν ίσως κι έπαρση!
Πριν
κάποια χρόνια η Ι.Μ.Μ.Βατοπαιδίου, ήταν υπό σκέψιν να εκδώσει ένα βιβλίο
αναφορά σε απλές, ταπεινές ψυχές
που ζουν στο κόσμο κι αγωνίζονται
ακάματα τον Καλόν Αγώνα. Τότε,
ανέφερα στους πατέρες την κυρά Παρασκευούλα. Τους εξέπληξε ο τρόπος
ζωής της. Είχα όμως πολύ φόβο. Ήταν εν
ζωή. Κι αν τη Ρωτούσα εάν ήτο ευλογημένο κάτι τέτοιο έστω και μετά την κοίμησή
της ...θα με αποκαλούσε τρελό! Και θα
σταματούσε να μου λέει…Η έκδοση, δεν πραγματοποιήθηκε.
Ήρθε
όμως η στιγμή αδελφέ μου! Στα εμπιστεύτηκα όλα αυτά να ωφεληθούν ψυχές που θα
ακούσουν, που θα διαβάσουν, που θα δακρύσουν με όλα αυτά τα φτωχά και πλούσια
μαζί θυμητάρια μου . Τις ευχές όλων αυτών των ταπεινών ψυχών να
έχουμε. Και ο Θεός να επιτρέπει να μας
φανερώνονται. Το έχουμε πολλή ανάγκη!
Ιδίως σε μια τέτοια εποχή
ισοπέδωσης των πάντων...!
Νώντα
μου, αδελφέ μου! Εύχου! Θέατρο είμαι
ενώπιον Θεού κι αγγέλων! Αναπολόγητος για την ευσπλαχνία του Θεού!!Με εγωισμό που ξεχειλίζει ....
Τίποτα δεν πήρα από εκείνη....
Είχε
κι άλλα, είμαι σίγουρος να μας πει ο Γιώργης, ο…φούρναρης, ο γραφιάς, ο
φιλομόναχος και φιλάγιος συναμαρτωλός αδελφός μας, με την ρομαντική ποιητική
ψυχούλα την αφιερωμένη, που ζητεί και φρονεί μόνο τα άνω πλέον! Τώρα πια γνωρίζει το γιατί επέστρεψε στα μέρη που
πρωτανάσανε τον Θεό ! Όχι για να τον ανακαλύψει, μα για να του αποκαλυφθεί
μέσα από ένα ταπεινό του πλάσμα! Λίγες ώρες πριν τη συμπλήρωση 40 ημερών από
την κοίμησή της, ήρθε και στάθηκε μπροστά μας και μας την σύστησε! Φωτογραφία
δεν πρόλαβε να βγάλει μαζί της…Η γλυκιά άρνηση για αποχαιρετισμού που πιο πάνω μας περιέγραψε… Μόνο το φτωχό
της μνημούρι, που ακόμα δεν φτιάχτηκε, να φανερώνει τόσο ταιριαστά την φτωχή
και περιφρονημένη τούτη μορφή…Δεν είναι αμάρτυρη η εποχή μας! Μέσα στον κόσμο
τούτο που βιάζεται να κρίνει, να
στιγματίσει, να πληγώσει και να ονειδίσει, υπάρχουν της διπλανής πόρτας οι
Άγιοι με διάπλατο το αρχονταρίκι της ψυχής τους, με σοφία δοσμένη απλόχερα από
τον Κύριο μακριά από την απατηλή και ψευδώνυμη γνώση τούτου του κόσμου! Μια
ψίχα από το περίσσευμά μας χορταίνει το
σαρκίο τους και ένα αστέγνωτο δάκρυ τους τον βράχο του εγώ μας διαπερνά…
Νώντας
Σκοπετέας
Απόσπασμα από την εκπομπή: Οι καλύτερες κρυψώνες(2026)
Αποσπάσματα
από το βιβλίο: Πόσα χωράνε σε ένα Αμήν;( Εκδ.Πρόμαχος Ορθοδοξίας 2019) και από
το διήγημα: Η Γεροντισούλα μου, η κυρά Παρασκευούλα μου…
19 Ιουν 2026
Οι καλύτερες κρυψώνες…
Εν
τη καρδία μου έκρυψα τα λόγιά σου,
όπως αν μη αμάρτω Σοι…( Ψαλμ 118,11)
Δεν
θα υπάρξει ποτέ, όσα χρόνια κι αν
περάσουν, όσες ανακαλύψεις και αν γίνουν, όσα κι αν η τεχνολογία κι η τεχνητή νοημοσύνη εφεύρει, καλύτερο και πιο
χαρούμενο παιδικό παιχνίδι από το κρυφτό. Θυμηθείτε, πώς όλες οι αισθήσεις
συμμετείχαν σε τούτο το ταπεινό παιχνίδι, την ευρηματικότητα και το ευμήχανο της καινούργιας
κρυψώνας, την αγωνία, τον ενθουσιασμό, τη χαρά, την ανακάλυψη, το φτου ξελευθερία…Τώρα
γνωρίζετε, όσοι παρακολουθείτε την εκπομπή, ότι μετά από έναν τέτοιο πρόλογο, η
Αγία μεταστρεψιμότητα θα κάνει την εμφάνισή της, να δώσει μία άλλη διάσταση σε
αυτό το παιδικό παιχνίδι…Γιατί υπάρχει και ένα κρυφτό, που έχει πνευματική και
σωτήρια διάσταση! Και εκείνοι που κρύβονται, δεν αγωνιούν και δεν λαχταρούν να
βγουν ποτέ από την ευλογημένη τους κρυψώνα, την κρυψώνα της Αγίας ταπείνωσης, της ησυχίας,
της ουράνιας κατάνυξης, της μυστικής προσευχητικής ένωσης…Ζουν κρυμμένοι το
λάθε βιώσας! Δεν θα το διερευνήσουμε φιλοσοφικά, όπως έκανε κάποτε ο Επίκουρος
που το υπερασπιζόταν, ή ο Πλούταρχος που
το αντιμαχόταν..Δεν θα είναι φιλοσοφική η αναζήτησή μας, μα φιλοθεϊκή! Δεν είναι θέμα ανθρώπινης
λογικής και κριτικής σκέψης, μα μόνο
δίψας για τη σωτηρία και την ένωση με τον Άγιο Τριαδικό Θεό! Όλοι εκείνοι που
ζουν κρυμμένοι από τα μάτια των ανθρώπων, έχουν της καρδιάς τους τα μάτια
στραμμένα στον ουρανό! Την κρυψώνα τους μόνο ο Χριστός μας την γνωρίζει. Κάποτε-κάποτε
επιτρέπει Εκείνος να την ανακαλύψουν και κάποιοι άνθρωποι, για να ωφεληθούν οι
ίδιοι και να ωφελήσουν και κάποιους αδελφούς τους! Να δοξαστεί Ο εν Τριάδι Θεός, να ελπίσει ο
πολεμούμενος λαός Του, να ενισχυθεί με το ότι και στις μέρες αυτές, αλλά και
πάντοτε δεν άφησε ο Κύριος αμάρτυρο το πανάγιο πρόσωπό Του! Μια εκπομπή σαν
συνέχεια από κάποιες προηγούμενες, ίσως και σαν συνέχεια από όλες που έχουν ως
τώρα ακουστεί…Είναι η ταπείνωση, σαν τηλαυγής κρίκος που ενώνει, το σημείο που συναντιούνται όλοι οι διαλεχτοί και
διδαχτοί του Αγίου Θεού μέσα στους καιρούς, εκεί που πάντα και έως του αιώνος, κρυμμένοι
στις οπές της, θα ανταμώνουν όσοι διψούν αξεδίψαστα την Ουράνια Βασιλεία! Τέτοιες
γυναίκες Αγίες της ταπείνωσης, σήμερα στην εκπομπή μας. Η Αγία Ισιδώρα η δια Χριστόν σαλή και η γλυκύτατη
Γερόντισσα Παρασκευούλα! Έζησαν σε πολύ μακρινές
χρονικά εποχές, μα τώρα σεργιανούν μαζί,
εκεί που πάντοτε επιποθούσαν να Ζήσουν. Ας τρυγήσουμε ως φίλεργες μέλισσες τους
ταπεινούς αυτούς ανθούς, τα περιφρονημένα μοναχικά λουλούδια του Παραδείσου. Ας
τις γνωρίσουμε, και ας διδαχτούμε και ας πληροφορηθούμε πού
βρίσκονται οι καλύτερες κρυψώνες…
Νώντας
Σκοπετέας
Απόσπασμα
από ομότιτλη εκπομπή
12 Ιουν 2026
Σε μια κάρα όλη η λάμψη του Παραδείσου...
"....-Πονάς
Λουκά παιδί μου; τον ρώτησε λίγο πριν κλείσει τα μάτια ο Γέροντας Χριστόδουλος.
-Μόνο όταν φεύγουν οι Άγγελοι Γέροντα! Μόνο τότε πονώ! Φανερώθηκε στον
μακαριστό αγωνιστή ο αόρατος κόσμος, το επουράνιο στράτευμα των αναρίθμητων
παρηγορητών. Αξιώθηκε από τούτα τα πρόσκαιρα να γευτεί την αληθινή ζωή και να
μας δώσει αυτό το υπέροχο μήνυμα: Πως δεν υπάρχει πόνος απαράκλητος και
ανώφελος για της ψυχής το συμφέρον…
"Δέκα χρόνια αργότερα...Προσκυνήσαμε τους λιτούς τους Σταυρούς και αναζητήσαμε το μνήμα του αγαπημένου μας πατρός Λουκά του Ρώσου, εκείνου που τον πόνο απαλύναν οι Άγγελοι. Δεν το βρήκαμε και σκεφτήκαμε πως ήδη είχε γίνει η ανακομιδή του. Μπήκαμε στο οστεοφυλάκιο της μονής. Εκατοντάδες κάρες πατέρων. Ομοιόσχημες βαλμένες πλάι-πλάι. Στο κέντρο μια, στην κυριολεξία έλαμπε! Ξέθωρα ήδη πάνω της το 2016 και το όνομα Λουκάς. Ανεξίτηλα γραμμένο πάντοτε στα δίπτυχα της ψυχής μας...Δίπλα της, μικρά εικονάκια του Αγίου Λουκά του Ιατρού και του Αγίου Σεραφείμ του Σάρωφ. Λένε πως το χρυσαφένιο χρώμα των οστών, μαρτυρά πολλά…Συγκλονισμός απερίγραπτος! Κατασπαστήκαμε την κάρα του μοναχού Λουκά! Δεν μας το επέβαλλε κανείς! Η αγιότητα πάντοτε θέλγει και ξεριζώνει το β από το μακάβριο. Ήταν ανάγκη της ψυχής να αντλήσουμε χάρη από έναν άσημο και ταπεινό Άγιο και μακάριο των ημερών μας. Έπειτα πληροφορηθήκαμε κάτι εξίσου θαυμάσιο. Ο κατά σάρκα πατέρας του Μοναχού Λουκά, ποτέ του δεν ξεστόμισε εκείνο το γιατί, ποτέ δεν παραπονέθηκε για το νωρίς και το άλκιμο γλυκύτατο έαρ του γιού του, που μέσα σε λίγο μόλις καιρό μετατράπηκε σε ένα παγωμένο λείψανο, που τους πολλούς τούτου του μάταιου κόσμου, τρομάζει και απωθεί...Ήρθε μετά την κοίμησή του παιδιού του εδώ στο Κουτλουμούσι. Δοκιμάστηκε και εκάρη μοναχός! Πιο ταπεινός από τους ταπεινούς! Πιο χαρούμενος από τους χαρούμενους! Ετοιμάζεται για την ποθεινή πατρίδα! Να αγιάσει λαχταρά και εκείνος! Να αστράψει το Φως του Παραδείσου σε σώμα και ψυχή, όπως έκανε το στεφανωμένο σπλάχνο του. Ο Απερινόητος Θεός μονάχα ευεργετεί! Αρκεί μια κεχριμπαρένια κάρα για να το διαπιστώσεις!
Απόσπασμα από το βιβλίο: Χώμα και Χριστός..Των Λεμονανθών το συναξάρι(εκδ.Εφύμνιον)
Σε
αυτή την μικρή σειρά των δύο εκπομπών, θα συναντήσουμε αγνώστους στους πολλούς τούτου
του κόσμου, αφανείς Αγίους της ερήμου,
των ασκητικών χωμάτων, της διπλανής πόρτας… Γνωστοί και φανεροί σαν ήλιοι και
αστέρες τηλαυγέστατοι στον Δίκαιο Κριτή! Εκείνον ευαρέστησαν και σε Εκείνον και μόνο
επιποθούσαν να είναι αρεστοί! Και ο Χριστός μας τους δόξασε και τους κατέταξε
σε ύψη παραδείσου αφάνταστα! Μια Κυριακή παγχαρμόσυνη, την τελευταία μέσα στο Τριώδιο των ρόδων, μετά την
του Παναγίου Πνεύματος κάθοδο, θα τους συγκεντρώνει όλους τους εμφανείς αλλά
και τους αφανείς! Αυτοί ή τελευταίοι, είναι οι έμψυχες εκπλήξεις του Παραδείσου! Και
θα έχει πολλές τέτοιες εκπλήξεις ο Παράδεισος! Και είναι πολλοί οι αφανέρωτοι
και οι κρυμμένοι απλοί και πάντοτε πενθούντες και μετανοούντες! Και είναι
φωταυγής ο Ουρανός από τους μυριαρύθμητους Αγίους που κατέταξε η Μάνα Εκκλησία αλλά και οι συνειδήσεις των ταπεινών
και διδαχτών του Αγίου Θεού! Οι άγνωστοι τούτου του κόσμου αναδεικνύονται
πανέκλαμπροι φωστήρες του νοητού στερεώματος! Με την βαθιά και ανυπόκριτη αγιαστική
τους ταπείνωση, διαλύουν το σκοτάδι της
ολέθριας υψηλοφροσύνης και τον ψυχοφθόρο φαρισαϊσμό…
Νώντας Σκοπετέας
Αποσπάσματα από σειρά 2 εκπομπών με τίτλο: Θα έχει πολλές εκπλήξεις ο Παράδεισος
Κυριακή Αγίων Πάντων 2026
5 Ιουν 2026
Θα έχει πολλές εκπλήξεις ο Παράδεισος…(Αγίων Πάντων)
Στο άγιο συναξάρι δεν υπάρχει τελεία, μήτε αμήν για κατακλείδα. Όπως ο Παραξαπόστολος, έτσι και εκείνο, συνεχώς θα πλουταίνει με διαμαντένιες σελίδες από τα δάκρυα της μετανοίας τα καθαρτήρια. Είναι ένα… δυναμικό σύστημα, αλλιώτικο και απαλλαγμένο από μαθηματικούς τύπους εξέλιξης και προόδου. Χωράει απειράριθμες ουρανοθρονίσεις και ουρανοκατατάξεις…Και μεγαλώνει ολοένα και περισσότερο ο χορός των Αγίων Πάντων. Μα μόνο ο Κύριος γνωρίζει τον καθένα τους ξεχωριστά και μόνο Αυτός θα φανερώσει κάποτε, το δυσαρίθμητο πλήθος των αμαράντων βλαστών του Ευαγγελίου. Και τότε! Ω τότε! Τι κατάπληξη και συντριβή για εκείνους που καταδίκασαν πολλούς στο αιώνιο αφεγγές πυρ και τι χαρά και έκσταση, για εκείνους που ποτέ τους δεν κατέκριναν τους άλλους και του βίου τους τα άσωτα σπαταλήματα, μήτε Θεοδίκησαν, μα όλους μέσα στον υπέρλαμπρο Παράδεισο λογάριαζαν, εκτός από τον εαυτό τους τον άθλιο και αξιοκατάκριτο.
Ούτω δέξαι με τον πόρνον και τον άσωτον οικτίρμον
εν ψυχή συντετριμμένη, νυν με προσερχόμενόν σοι…Έτσι προσέρχονται στο
μυστήριο των μυστηρίων το ζωοποιητικό, θαρρούντες τω ελέει Του…όπως κάθε
μετανοημένος οικήτορας του Παραδείσου, γνήσιος φίλος του οικοδεσπότη Χριστού.
Όπως ο Μιχάλης μας από την Κρήτη ο…Αγιοταφίτης… Κοιμήθηκε μέσα στο
Άγιο Τριώδιο των ρόδων, στο παγχαρμόσυνο Πεντηκοστάρι. 15 χρόνια ακριβώς μετά
από εκείνη την αλησμόνητη Κυριακή του Πάσχα στα Ιεροσόλυμα. Εκεί βρέθηκε μαζί με
έναν από τους πολλούς εφήμερους και διαβατάρικους έρωτές του… εκδρομή για τις
ημέρες του Πάσχα.
-Θα ναι ωραία, σκέφτηκε και της το πρότεινε δίχως να συναισθάνεται τη σημασία των λέξεων!
-Πάσχα στην Αγία Γη! Να γιορτάσουμε και την επέτειό μας …τους 2 μήνες της σχέσης μας!
Και έτσι βρέθηκαν ανήμερα Μεγάλης Παρασκευής στην Ιερουσαλήμ. Το ξενοδοχείο τους, λίγες εκατοντάδες μέτρα από τον Πανάγιο Τάφο…Μεσημέρι μεγάλου Σαββάτου..Η τελετή της αφής του Αγίου Φωτός! Το μεγάλο θαύμα της Ορθοδοξίας! Η τρανή και πανηγυρική φανέρωση της Ορθής μόνης πίστης των Ορθοδόξων Χριστιανών! Τάμα ζωής για εκατομμύρια ανθρώπων σε όλη τη γη..Και ο Μιχάλης, εκείνη ακριβώς την συνταρακτική ώρα, να γιορτάζει στο πολυτελές δωμάτιο με σαμπάνιες και πλούσια εδέσματα…Έφτασε αργά το απόγευμα.. Βγήκαν για μια βόλτα στην ιερή πόλη. Βρέθηκαν ύστερα από ελάχιστα στην οδό του μαρτυρίου, σε κάθε μυροβόλα στάση του εκουσίου Πάθους…Στο πραιτώριο, στη φυλακή, στον τόπο της συνάντησης του Σταυροφόρου Θεανθρώπου με την Παναγία Μητέρα Του, εκεί που αντάμωσε με τον Κηρυναίο Βαστάζο και την Αγία Βερονίκη που του σφούγγισε τα αίματα και τους ιδρώτες τους μαρτυρικούς, τις θρηνωδούσες γυναίκες και τα παιδιά…Όλα τα παρατηρούσαν με δέος..τουριστικό και ενδιαφέρον κινηματογραφικής προέλευσης…Ζωντάνευαν μπροστά τους όσα είχαν δει στις ταινίες των ημερών. Έπειτα από λίγο, βρέθηκαν έξω από τον Ιερό Ναό της Αναστάσεως. Ήταν κλειστά όμως...Συνέχισαν ανέγνοιαστα την βόλτα τους...Και τις διακοπές τους...Είχαν άλλωστε ακόμα 2 μέρες ως την Δευτέρα που θα επέστρεφαν Ελλάδα...
-Να έρθουμε το βράδυ που θα΄χει την Λειτουργία της Ανάστασης;
Δεύτε λάβετε Φως! Χριστός Ανέστη! Αληθώς Ανέστη ο Κύριος! Δεν τα άκουσαν ποτέ εκείνη την νύχτα την πιο μεγάλη από όλες...Εκείνοι γιόρτασαν ανεόρταστα στο δωμάτιο του ξενοδοχείου.
Δεν ξύπνησαν παρά αργά το μεσημέρι εκείνης της μεγάλης και Λαμπρής ημέρας... Έκαναν ξανά την ίδια διαδρομή...του μαρτυρίου ως τον Ναό...
-
Ας μπούμε να βάλουμε ένα κεράκι! Μέρα που είναι...
Είχε ολοκληρωθεί πριν από αρκετές ώρες και ο εσπερινός της αγάπης...Άγνωστα όλα τούτα για τον Μιχάλη ως τότε...Δεν ήξερε στ' αλήθεια τότε που πατούσε και που βρισκόταν...Μια μέρα πριν, τούτος ο παναμόλυντος τόπος ασφυκτικά γεμάτος από χιλιάδες πιστών που ενθουσιωδώς καρτερούσαν να στείλει ο Φωτοδότης Κύριος το Άγιο Του Φως, να θερμάνει την πολεμουμένη πίστη των παιδιών Του. Τώρα ολότελα άδειος…Απομεσήμερο Κυριακής του Πάσχα και του Μιχαήλ τα Θεοδηγούμενα βήματα, τον φέρνουν εκεί, που μόνο αν θελήσεις, θα ακούσεις με της ψυχής σου τα ώτα, την καρδιά του Ζώντος Θεού να χτυπά εκκωφαντικά Με το κεράκι στο χέρι μπήκε μηχανικά στο ιερό κουβούκλιο να προσκυνήσει. Ήταν εντελώς μόνος του. Και ο Κύριος που επιποθεί κάθε πλάσμα του να σωθεί και να γνωρίσει την Αλήθεια, έστειλε εκείνη την αλησμόνητη στιγμή το γαλαζόλευκο ανέσπερο Άγιο σημάδι του και με μιας άναψε το κερί που ο Μιχαήλ κρατούσε στο χέρι του!
Δεν
υπήρξε σχεδόν κανείς που να μην δυσπιστήσει στην εξιστόρηση τούτου του μεγάλου
προσωπικού του θαύματος, όλα τα κατοπινά 15 χρόνια…Μα και ούτε ένας, που να μην διαπιστώσει την συγκλονιστική
αλλοίωση και μεταμόρφωση του Μιχάλη, από εκείνο το ευλογημένο απομεσήμερο της Κυριακής του Πάσχα. Βίωσε Χριστό εν μετανοία και καρδία συντετριμμένη, σαν
μοναχός μέσα στον κόσμο, τα επόμενα 15 χρόνια της ζωής του. 15 σαραντάρια
Χριστουγέννων, 15 κατανυκτικά Τριώδια, 15 ΣταυροΑναστάσιμες Σαρακοστές, και… περίπου
15 καταχαρούμενα Πεντηκοστάρια… Γευόμενος δίχως παύση, αχόρταστα και αξεδίψαστα
την χρηστότητα του Κυρίου, την
απερίγραπτη με λέξεις συγχώρεση, την
απελευθέρωση από τα δεσμά της αμαρτίας, την βαθιά και ακλόνητη πίστη στην
αιώνια Ζωή. Κοιμήθηκε αφού πάλεψε με τον ευεργέτη πόνο και τον καρκίνο σε
ηλικία 55 ή πιο σωστά…15 ετών. Στην ασύνορη χορεία των Αγίων Πάντων, ομόσκηνος της Αγίας
Μαρίας της Αιγυπτίας, να δέεται για όλους μας, τον φανταζόμαστε και τον
μακαρίζουμε εξαιρέτως κάθε Μεγάλο Σάββατο σαν ξημερώνει η εις Άδου κάθοδος του
Ελευθερωτή Φιλανθρώπου Χριστού και το ανέσπερό Του Φως κατέρχεται για να θερμάνει την παγωμένη αγάπη! Την ευχή σου Μιχαήλ μας! Να εύχεσαι για όλους μας Την
Ελπίδα! Εσύ καλά γνωρίζεις, ότι θα έχει… πολλές εκπλήξεις ο Παράδεισος!
Νώντας
Σκοπετέας
Απόσπασμα
από ομότιτλη εκπομπή. Κυριακή Αγίων Πάντων 2026
Αληθινή
ιστορία όπως μας την διηγήθηκε ο πεφιλημένος πατέρας Γ.Σ από τα Χανιά που γνώριζε
καλά τον μακαριστό Μιχαήλ και όπως την διασκευάσαμε προς Δόξαν εν Τριάδι Θεού
και ωφέλεια διψασμένων ψυχών.
29 Μαΐ 2026
Αυτή που την θυμήθηκες; (η εξανθήσασα ψυχή…)
-Αληθώς Ανέστη!
-Προσδοκώ Ανάσταση νεκρών…
Σιωπή για απάντηση…
Την προτιμώ
αυτήν τη σιωπή…Χίλιες φορές και μύριες φορές, από εκείνα τα μηχανικά και επιδέξια
ψελλίσματα των χειλέων… Συνάντησα μια τέτοια… θαρραλέα ειλικρίνεια πριν λίγο καιρό…
Εκεί σκαλώνω
λίγο… μου είπε. Σε αυτό το μετά…Όμως, θυμάμαι την γιαγιά μου την Ανδριανή,
που έμεινε χήρα από 30 χρονών με έξι παιδιά, που πόσο πίστευε και
πόσο έλαμπε το πρόσωπό της, σαν μιλούσε για αυτό το μετά…Πριν χρόνια, σαν
πέθανε ο πατέρας μου, η μάνα ήθελε να του κάνουμε τα μνημόσυνα εδώ στην πόλη,
κοντά στο σπίτι μας, να έρθουν οι δικοί μας και οι φίλοι του…Δεν ξέρω πως μου
είχε έρθει τότε, αλλά ζήτησα από την μάνα μου, να μου επιτρέψει να αναλάβω εγώ
το μνημόσυνό ου το ετήσιο…Το είχα στο μυαλό μου λοιπόν αρκετό καιρό πριν, αλλά
δεν είχα αποφασίσει το που και το πώς… Ένα μαγιάτικο απόγευμα, με το μυαλό
γεμάτο σκοτούρες και άγχη της καθημερινότητας, μπήκα στο αμάξι με μια αδελφική
μου φίλη και ξεκίνησα να οδηγώ με ανοιχτά τα παράθυρα, όχι προς κάπου
συγκεκριμένα, απλά σαν αποτοξίνωση να αλλάξουμε εικόνες να συναντήσουμε την
γαλήνη της Άνοιξης…Να μην στα πολυλογώ…έπειτα από κάποια ώρα βρεθήκαμε, τυχαία;
στην αυλή ενός Μοναστηριού της Παναγίας της
Φανερωμένης…Είχα να νιώσω έτσι, από τότε που σαν μικρό παιδί, η γιαγιούλα μου
μου διηγούταν για τον Χριστό την Παναγία τους Αγίους που αγαπούσε…Της άρεσε δε
πολύ, να μου μιλάει για την Θεία Λειτουργία και ιδίως για το πρόσφορο που
παίρνει ο παπάς, το κέντημά του με την λόγχη στον Αμνό, τις ψυχές που ξεπλένονται
έπειτα στο αίμα Του…Τα θυμάμαι τα λόγια της
ακόμα και μέσα μου είναι ανεξίτηλη η αίσθηση της έκστασης που με κυρίευε τότε
σαν την άκουγα…Αυτήν η ίδια αίσθηση κατάνυξης, που επανήλθε με μιας, σαν χελιδόνι
που επιστρέφει, με το που μπήκα στην αυλή
της Φανερωμένης…Αυθόρμητα και αυτόματα λοιπόν, μόλις συνάντησα την πρώτη Μοναχή, της είπα:
Μπορούμε να κάνουμε εδώ ένα μνημόσυνο του πατέρα μου; Βεβαίως παιδί μου! Έτσι
μετά από λίγες εβδομάδες, ένα Σάββατο πρωί, βρεθήκαμε συγγενείς και φίλοι στο
καθολικό της Παναγίας…Είχα αγοράσει πρόσφορο, νάμα και είχα γράψει σε ένα χαρτί
το όνομα του πατέρα μου, αλλά μαζί με εκείνο, ειλικρινά και εγώ απόρησα τότε,
έγραψα και το όνομα μιας θείας μου που είχε πεθάνει πριν από πολλά χρόνια…της Αγλαΐας…Έτσι
και στη Θεία Λειτουργία και στο μνημόσυνο έπειτα, ο παππούλης επαναλάμβανε τα
ονόματα του μακαρίτη του πατέρα μου και κοντά σε εκείνο και της δούλης του Θεού
Αγλαΐας.. Θα ακούστηκαν μαζί λοιπόν
πέντε -έξι φορές. Κάθε φορά στο άκουσμά της, παρατηρούσα πολλούς από τους γνωστούς
μας, να γυρίζουν με κάποια απορία και να με κοιτούν…Στο τέλος σαν βρεθήκαμε στο
αρχονταρίκι για τον καφέ…ήρθαν κάποιοι και με έκπληξη με ρώτησαν…Την Αγλαΐα την…μνημόνευε
ο παπάς; Ναι ακριβώς αυτή! τους απαντούσα…Καλά που την θυμήθηκες αυτή μετά από
τόσα χρόνια και σήμερα στον χρόνο του πατέρα σου κιόλας…Δεν θύμωσα με κανέναν
ούτε με ενόχλησε τότε η έκπληξή τους…Ένιωσα για κάποιον λόγο την ανάγκη να
γράψω και το δικό της το όνομα και το έκανα χωρίς δεύτερη σκέψη…είχα αμέτρητα
χρόνια να την θυμηθώ…Ξέρεις αυτή η γυναίκα ήταν λίγο…περιθωριακή και κάπως
επαναστάτρια για την εποχή της…μα ένα πράγμα που και τώρα που το σκέφτομαι με
συγκλονίζει, είναι ότι δεν έβγαζε από το στόμα της ποτέ μα ποτέ άσχημη κουβέντα
για κανέναν…ακόμα και για εκείνους που φανερά…δεν την ενέκριναν…Και πέθανε
σχεδόν μόνη…
Το Χριστός Ανέστη
δεν στέκεται χωρίς το προσδοκώ Ανάσταση νεκρών και το αντίθετο…έτσι λέει και ο Μέγας
Παύλος…… εἰ δὲ ἀνάστασις νεκρῶν οὐκ ἔστιν, οὐδὲ Χριστὸς ἐγήγερται ..εἰ δὲ
Χριστὸς οὐκ ἐγήγερται, κενὸν ἄρα τὸ κήρυγμα ἡμῶν, κενὴ δὲ καὶ ἡ πίστις ὑμῶν. (Α
Κορ. 15. 13,14.) Ναι, μα αρκεί να το
επαναλαμβάνουμε δίχως να το πιστεύουμε στα κατάβαθά μας; Και πότε θα έρθει
τούτη η πίστη; Λάβαμε την απάντηση λοιπόν…Είναι τα χείλη της ψυχής που θα
κραυγάσουν εκείνο το προσδοκώ Ανάσταση νεκρών…Θα στείλει στα σίγουρα κάποτε ο Κύριος την πληροφορία, σαν σπόρο να πέσει
πάνω της…Αν βρει γη αγαθή, κάποτε θα ξεπροβάλλει το μοσχομύριστο λουλούδι το
αμάραντο…
Νώντας Σκοπετέας
Πεντηκοστάριο
2026.
Ευχαριστούμε από
καρδιά την αδελφή μας Β.Τ για όσα αγιαστικά μοιράστηκε μαζί μας. Αυτά
διασκευάστηκαν σε αυτήν την ιστορία μέσα στο Τριώδιο των ρόδων το φετινό…
25 Μαΐ 2026
Ο Φινλανδός και ο Άγιος Παΐσιος...
''...Ο Ήλιος μπαίνει ευχάριστα από παντού στο μικρό αρχονταρίκι. Ένα πλάτωμα μπροστά στην είσοδο, που απρόσκοπτα αγναντεύει την κορυφή της Μεταμόρφωσης και όλα τα αγιομέρια-εξαρτήματα της Κουτλουμουσίου, είναι πραγματικά ασύγκριτο. Λίγο πριν φύγουμε ο πατήρ Π. μας εφοδιάζει με πνευματικό υλικό. Ο Μιχάλης κρατά με προσοχή μια εξαιρετική έκδοση των Χαιρετισμών της Παναγίας μας που ο πάτερ του χαρίζει.
–Και κάτι για να τονωθεί η πίστη σας! μας λέει ο Μοναχός και μας δείχνει το κινητό του τηλέφωνο.-Θα σας δείξω ένα βίντεο και θα μου πείτε! Πρόσφατα μου κάνανε τα έξοδα κάποιοι αδελφοί και πήγα στην Φινλανδία.Μικρή εκεί η Ορθόδοξη κοινότητα, περίπου το 2% του πληθυσμού. Βέβαια μικρά ζύμη όλον το φύραμα ζυμοί!- Έχοντας μόλις συναντήσει και την Φινλανδική «παροικία» στο Σεράι σκέφτηκα πως τα λόγια του Αποστόλου Παύλου για μια ακόμη φορά έβρισκαν πλήρες αντίκρισμα!
15 Μαΐ 2026
Αυτό το μετά…
Απόσπασμα από ομότιτλη σειρά 3 εκπομπών
Πεντηκοστάριο 2026
2 Μαΐ 2026
Κι όμως εσύ...Αγία Μαρία Μαγδαληνή
Πόσες
αστέγνωτες συγγνώμες να σου πέμψουμε,
πόσες θλιβερές αιώνιες άγνοιες να
θρηνήσουμε, Αγία μας Μαγδαληνή!
Την ανδρεία σου ψυχή λεηλατήσαμε, αντί να την
θαυμάσουμε, την τολμηρή σου θυσία χαλκεύσαμε, αντί να διαδώσουμε.
Τα
ίχνη από τα εκστατικά βήματά σου σβήσαμε αντί να ακολουθήσουμε…
Κι
όμως εσύ, το χέρι σου, ζέουσας πίστης πάνσεπτο σκήνωμα, δεν το τραβάς σαν τα
έμμυσα και προδοτικά μας χείλη με θράσος ακουμπάνε πάνω του.
Και
στέλνεις θέρμη, να λιώσεις τις παγερές μας καρδιές και μεσιτεύεις σε Εκείνον που λάτρεψες, να μην
μας παραδειγματίσει που συκοφαντούμε εκείνη που έχρισε πρωτοκήρυκα της Λύτρωσής
μας.
Πρέσβευε
Αγία μας, του Υπερθέου Μεγάλου
Διδασκάλου μυσταγωγούμενη, μέσα από την μυρίπνευστη καρδιά σου, για την
δαιμονόπληκτη και σκολιά γεννεά μας την δυσώδη…
Πρέσβευε ενωμένη με την Υπέραγνο Μητέρα, για την απαλλαγή και την επιστροφή στου κενού μνημείου σιμά στον Γολγοθά τον πανεύοσμο Παράδεισο…
Νώντας Σκοπετέας
Αν έχει Κύριε ο Παράδεισός Σου τέτοιες ψυχές...
25 Απρ 2026
Ζεστό φιλί στο χέρι...(Αγία Μαρία η Μαγδαληνή)
Πόσα τα ιερότατα πρόσωπα, οι
πρωταγωνιστές στο Λυτρωτικό Σχέδιο της Σωτηρίας μας. Πρώτη η Θεοτόκος και πίσω της
όλοι οι Άγιοι. Ποιόν να πρωτοθαυμάσεις και ποιόν να πρωτοεπικαλεστείς σε τούτα
τα δύσκολα που ορθώνονται μπροστά μας! Συγχωρέστε μας που στην σημερινή μας συναλληλία
θα ασχοληθούμε μόνο με ένα από αυτά τα πρωταγωνιστικά πρόσωπα! Είναι αυτή που αδικήθηκε
και βλασφημείται συστηματικά, εδώ και τόσους αιώνες! Είναι το ιερό της πρόσωπο, που έχει δεχτεί τόσα ραπίσματα και φύσματα, από εκείνους που νόθευσαν την
αλήθεια των γεγονότων. Και ακόμα συνεχίζεται αυτή η ανόσια παραχάραξη της αλήθειας! Κάθε
χρόνο στα υποτιθέμενα αριστουργήματα της 7η τέχνης που σκιαγραφούν τη
Ζωή του Θεανθρώπου, μια σταγόνα δηλητήριο, ικανή να μολύνει μια θάλασσα ολάκερη...Η Αγία Μαρία η Μαγδαληνή, παρουσιάζεται ως η πόρνη του Ευαγγελίου,
αλλού ως πόρνη, αλλού ως η μοιχαλίδα…και όχι εκείνη αφ΄ ης ο Κύριος εξέβαλλε 7
δαιμόνια. Θλιβερή αγνωσία; Σκόπιμη διαστρέβλωση της πατερικής μας παράδοσης και
του απαρασάλευτου Ευαγγελικού λόγου; Κύριος οίδε! Εκείνη, νικηφόρος μάρτυρας της Θείας ευεργεσίας
και ίασης ψυχής και σώματος! Απόστολος Αποστόλων και Ισαπόστολος η Αγία Μαρία, η
αφοσιωμένη και ανδρειωμένη Μυροφόρος! Ποτέ δεν φοβήθηκε, ποτέ δεν εγκατέλειψε
και έμεινε στη σκιά του Σταυρού να καρτερά στο πλάι της Μάνας όλου του κόσμου…Εκείνη
που μετά την Παναγία μας, πρώτη αξιώθηκε να τον δει Αναστημένο εκ νεκρών!
Εκείνη που πρώτη κήρυξε και ανήγγειλε την κοσμοχαρμόσυνη Έγερση! Κι όμως, η μεγάλη μας Αγία ακόμα και αυτούς που βλασφημούν, έστω και ανεπίγνωστα, το ιερό της πρόσωπο, δεν τους
εκδικείται, αλλοίμονο, τους ευεργετεί παντοτινά. Έτσι έκανε και με τον ποιητή
Άγγελο Σικελιανό κάποτε. Και αυτός την θεωρούσε ως την μετανοημένη πόρνη που
άλειψε με τα δάκρυά της τα πανάχραντα πόδια του Χριστού μας στην οικία του
Σίμωνος και τα σφούγγισε με τα μαλλιά της. Το αποτύπωσε και σε ένα μνημειώδες ποίημα του αυτό το ατόπημα της άγνοιάς του. Τρεις φορές κατασπάστηκε το
ζεστό πάντοτε χέρι της στην Σιμωνόπετρα όπου κάποτε έφτασε προσκυνητής. Τέτοιο
συγκλονισμό ένιωσε στα κατάβαθά του, σαν σύγκορμος ασπάστηκε το εκτύπωμα της άκτιστης
Θείας Χάριτος, σαν… κοινώνησε την Αγιότητά της. Αυτό το ζεστό χέρι που άγγιξε
τον Αναστημένο Ιησού. Σαν το ασπαζόμαστε, είναι σαν να καταφιλούμε Εκείνον.
Νοερώς και στη σημερινή εκπομπή αυτό θα πράξουμε! Χριστός Ανέστη! Κύριε, μην φύγει
ποτέ εκείνη η θέρμη από τα έμμυσα χείλη μας…
Νώντας Σκοπετέας
Πεντηκοστάριο 2026
Απόσπασμα από ομότιτλη εκπομπή
18 Απρ 2026
Στο κέντρο της καρδιάς σας...
11 Απρ 2026
Σαν ο Χριστός κατέβηκε στον Άδη...
"...Και την ώρα που ο Αδάμ έλεγε αυτά προς τους συγκαταδίκους του, εισέρχεται ο Κύριος, κρατώντας το νικηφόρο όπλο του Σταυρού. Μόλις τον αντίκρυσε ο Αδάμ, χτύπησε το στήθος από την χαρούμενη έκπληξι και φώναξε προς όλους τους επί αιώνες κεκοιμημένους: «Ο Κύριος μου ας είναι μαζί με όλους»! Και ο Χριστός απάντησε στον Αδάμ: «Και μετά του πνεύματός σου».
Ύστερα τον πιάνει από το χέρι, τον σηκώνει επάνω και του λέει: Σήκω συ που κοιμάσαι και ανάστα από τους νεκρούς, γιατί σε καταρτίζει ο Χριστός! Εγώ ο Θεός, που για χάρι σου έγινα υιός σου, έχοντας δικούς μου πλέον και σένα και τους απογόνους σου, με την θεϊκή εξουσία μου δίνω ελευθερία και λέω στους φυλακισμένους: εξέλθετε.Σένα Αδάμ, σε προστάζω: σήκω από τον αιώνιο ύπνο σου. Δεν σε έπλασα, για να μένης φυλακισμένος στον Άδη. Ανάστα εκ των νεκρών. Γιατί εγώ είμαι η ζωή των θνητών. Σήκω επάνω, πλάσμα δικό μου, σήκω επάνω συ που είσαι η μορφή μου, που σε δημιούργησα κατ’ εικόνα μου. Σήκω να φύγουμε από εδώ. Γιατί συ είσαι μέσα σε μένα και εγώ μέσα σε σένα! Για σένα ο Κύριος έλαβε τη δική σου μορφή του δούλου. Για δική σου χάρι, εγώ που βρίσκομαι ψηλότερα από τους ουρανούς, κατέβηκα στη γη και πιο κάτω από τη γη...."( Αγ.Επιφανίου Κύπρου, Λόγος εις την Θεόσωμον Ταφήν του Κυρίου)
Είναι ανάγκη της ψυχής τούτος ο λόγος! Στο Πρωτάτο, κάθε Μεγάλο Σάββατο εδώ και αμέτρητους καιρούς διαβάζεται, να χαρεί αληθινά η ψυχή! Να νιώσει το μέγεθος της ευεργεσίας! Να καταλάβει πιότερο εκείνο το θαυμαστό επεδήμησε προς τους αποδήμους. Να συλλάβει εκείνο το προς τους Αιχμαλώτους ο Ελευθερωτής! Όχι μόνο στο Άγιο Όρος! Όπου καρδιά Χριστιανική Ορθόδοξη χτυπά διαβάζεται και ακούγεται απ’ τις ψυχές των Ορθοδόξων αδελφών του Κυρίου! Σε μοσχολιβανισμένους από τα αρώματα του Επιταφίου περικαλλείς Ναούς, σε μικρά ξωκκλήσια βαλμένα στο ανοιξιάτικο και αναγεννητικό κάδρο του Μεγάλου Ποιητή και Ζωγράφου! Παντού αντηχούν οι κραυγές του Ενθουσιασμού και της Λύτρωσης των πρώην αιχμαλώτων. Του πεσόντος Αδάμ. Της θρηνωδούσας μέχρι πριν Εύας. Ανάκλησις και Λύτρωσις! Ελευθερία των ψυχών και ο Άδης στενάζει! Πού η δύναμή σου θάνατε; Λίγο πριν ο ευσχήμων Ιωσήφ, τοποθετεί το Σώμα του Θεανθρώπου στο καινό μνημείο! Εκεί γονατίζει σήμερα όλη η πλάση, να αφουγκραστεί τα πιο συγκλονιστικά και ποιητικά λόγια που έγραψε ποτέ άνθρωπος για τον Δημιουργό του, για Εκείνον που κυριεύει σε ζωή και θάνατο! Πάνε περίπου 15 χρόνια από τότε που πάλι μια τέτοια μέρα ξαναδιαβάσαμε πίσω από το μικρόφωνο τούτο τον λόγο. Λυτρωτική και Ζωογόνος αυτή η επανάληψη! Ευχηθείτε να ηχήσουν πιο ζωντανά μέσα μας, τα λόγια που ακούστηκαν εν τοις κατωτάτοις της γης…
Νώντας Σκοπετέας
Απόσπασμα από ομότιτλη εκπομπή
Μ.Σάββατο 2025
9 Απρ 2026
Ένα μωρό περιμένει…(Νύχτα Μεγάλης Παρασκευής)
5 Απρ 2026
Άπλωσα τα χέρια μου για να σας αγκαλιάσω..
«Γιατί με εγκατέλειψες, ω άνθρωπε;
Γιατί αποστράφηκες από τον αγαπήσαντά σε;
Γιατί πάλιν ενώθηκες με τον εχθρό μου;…»
(Άγιος Τύχων Επίσκοπος Ζαντόνσκ)
Θα μπορούσε αυτός ο τίτλος να συνοδεύσει μια σειρά αναριθμήτων εκπομπών, ως την τελευταία που ο Κύριος θα μας επιτρέψει αδελφοί μου. Πλέον όλα γυμνά και τετρχαχηλισμένα μπροστά μας. Αν έστω και ελάχιστα, τα πνευματικά μας αισθητήρια λειτουργούν, καταλαβαίνουμε πως όλο και περισσότερο βυθιζόμαστε…Αλλάζουμε ή βουλιάζουμε!! ήταν το σύνθημα ενός Θεομάχου ηγήτορος του αρκετά προσφάτου παρελθόντος…Αχ και να το πράτταμε όλοι μας αυτό, στην αληθινή πνευματική του διάσταση...Ιδίως οι άρχοντές μας! Θεομάχοι ηγήτορες, σε μια παγκόσμια κλίμακα όλο και πιο απροκάλυπτα και λυσσαλέα, βάλουν κατά του Εσφαγμένου Αρνίου…Πλέον μοιάζει να μην χρειάζεται η παραμικρή προσπάθεια για να αποκρυπτογραφηθεί ή να αποκωδικοποιηθεί αυτό το σχέδιο, στο οποίο αναζητούνται προς πείραμα και θυσία αμέτρητες…απρόσωπες ψυχές…Το σίγουρο είναι οτι όπως κάθε... σωστός Θεομάχος, έτσι και εκείνοι κινούνται, ή μάλλον έρπονται για να είμαστε ακριβείς, με θαυμαστή εμβρίθεια όσον αφορά τις Γραφές...Και αυτό βέβαια το οφείλουν στο...αφεντικό τους, που είναι μέγιστος...Θεολόγος...Έχουμε ξαναπεί στο παρελθόν από αυτό το μικρόφωνο, πως δεν είμαστε αντιχριστοφοβικοί! Προσπαθούμε, έστω και αν αποτυγχάνουμε συνεχώς, να γίνουμε Θεοφοβούμενοι! Οι ψυχές μας να λαχταράνε τον Θεό! Εκείνος διψά να τον διψάμε! Να θυμόμαστε τους παλιούς που εύχονταν αλλήλοις: Να σας βλέπει ο Θεός! Οι Θεοφοβούμενοι παππούληδές μας, οι διαλεχτοί του Κυρίου! Να τους μοιάσουμε αδελφοί! Δεν εγκατέλειψαν ποτέ τους τον Θεό! Είχαν συνεχώς την αίσθηση της ολοζώντανης παρουσίας Του δίπλα τους! Και εμείς όλο και πιο συχνά πλέον, μονολογούμε στα εγωιστικά μας παραληρήματα: Που είσαι Θεέ μου; Γιατί μας αφήνεις;Γιατί…Γιατί…Και ο Θεάνθρωπος είναι ακόμα στον Σταυρό και απευθύνει τους λόγους του σε όλους μας! Ο Ιησούς Χριστός! Ο Θεός Λόγος! Ο Αυτός χθες και σήμερον και εις τους αιώνες! Να κάτι όμως που καταφέραμε να αλλάξουμε εμείς οι σύγχρονοι αποστάτες που δεν χορταίνουμε να Τον πικραίνουμε! Εκείνος ο λόγος του Θεανθρώπου πάνω στον Σταυρό, εκείνο το ψαλμικό από τον 21ο: "…ὁ Θεός μου, πρόσχες μοι· ἵνα τί ἐγκατέλιπές με; μακρὰν ἀπὸ τῆς σωτηρίας μου οἱ λόγοι τῶν παραπτωμάτων μου. " φαντάζει να αντιστρέφεται στις Θεοστυγείς μέρες μας…Άνθρωπε γιατί με εγκατέλειψες; Που ψάχνεις να βρεις αυτό που σου προσφέρεται άφθονο και περίσσιο από την πηγή της Ζωής, της Υπομονής, της Ελπίδας; Ορίζοντας ορθάνοιχτος μπροστά στα μάτια σου το αιώνιο και εκείνα αλλού κοιτούν, φτάνοντας ως της φαύλης ηδονής τα απροσπέλαστα αδιέξοδα…Άνθρωπε γιατί με εγκατέλειψες;
ΥΓ: Πολύς λόγος γίνεται στις μέρες μας, για την χωροταξική θέση του Εσταυρωμένου Λυτρωτή μας εντός του Ιερού Ναού. Μελετώντας ένα από τα σπάνιας ερμηνευτικής αρτιότητας ομιλήματα του μακαριστού Αγίου Γέροντος π.Αθανασίου Μυτιληναίου, με αφορμή κατηχητικό λόγο του Αγίου Κυρίλλου Ιεροσολύμων, σταθήκαμε σε ένα απόσπασμα από τον προφητικό λόγο του προφήτη Ησαϊα «Εξεπέτασα τας χείρας μου όλην την ημέραν προς λαόν απειθούντα και αντιλέγοντα, οι ουκ επορεύθησαν οδώ αληθινή, αλλ’ οπίσω των αμαρτιών αυτών» (Ησ. 65:2). Το ίδιο απόσπασμα παραθέτει και ο Απόστολος Παύλος στην προς Ρωμαίους επιστολή του ( 10,21) όταν αναφέρεται όχι μόνο στους απειθούντες Ιουδαίους αλλά στους αποστατούντες όλων των αιώνων, επομένως και σε ΕΜΑΣ! Και πρός τον νέο Ισραήλ λοιπόν ο Σωτήρας του κόσμου απευθύνεται λέγοντας οτι σαν στοργικός πατέρας άπλωσα τα χέρια μου για να σας αγκαλιάσω! Όλους εσάς που απειθείτε και αντιλέγετε! Το... εξεπέτασα σημειώνει ο π.Αθανάσιος είναι μια εικόνα πολύ χαρακτηριστική! Όταν θέλουμε να πείσουμε και να παρακινήσουμε, να προσκαλέσουμε κάποιους ανθρώπους, χρησιμοποιούμε και κουνάμε τα χέρια μας. Τα έχουμε απλωμένα και προσπαθούμε να πείσουμε...Σας παρακαλώ...Πίσω από την εικόνα οτι ανοίγω τα χέρια μου και προσκαλώ συνεχώς έναν λαόν απειθούντα και αντιλέγοντα, ακινητοποιώντας τα για μια στιγμή ..παρουσιάζεται ο Εσταυρωμένος...Ούτε ως σκάνδαλο , ούτε ως παράταιρος, αλλά ως καύχημα! Δεν είναι ο πεθαμένος Θεός ο Εσταυρωμένος μας!"…αλλ’ ο Θεός διηνεκώς έστηκεν αναµένων, ει τις ποτε κάλεσειεν αυτόν των οικετών… (Αγ.Ιω.Χρυσ.) Είναι ο φιλόστοργος και παντοτινά αναμένων την επιστροφή ΜΑΣ μακρόθυμος Θεάνθρωπος... Ένας ταπεινός συλλογισμός προέκυψε από αυτό το θαυμάσιο ομίλημα...Μακάρι να βρει τον τόπο του...«Οὐ γάρ ἔκρινα τοῦ εἰδέναι τι ἐν ὑμῖν εἰ μή Ἰησοῦν Χριστόν, καί τοῦτον ἐσταυρωμένον» (Α΄ Κορ. 2,2)
Νώντας Σκοπετέας
Απόσπασμα από ομότιτλη εκπομπή του 2024 και το βιβλίο: Χώμα και Χριστός...Των ΛεμονΑνθΩν το συναξάρι...( Εκδ.Εφύμνιον)
Ας επιλέξουμε ...Το τίμημα ή το αντίτιμο ...
Βαπτίστηκες και αναγεννήθηκες ... Μετανόησες κάτω από πετραχήλι και ξαναβαπτίστηκες ... Μετέλαβες τα άχραντα μυστήρια και ένιωσες ξανά βαπτισμένος εις το όνομα του τρισυπόστατου Θεού ... Υπάρχει ακόμα ένα βάπτισμα το τέταρτο κατά σειρά .. το βάπτισμα της ομολογίας ...στο αίμα της Πίστης ... Άραγε πόσοι από εμάς θα το αγαπήσουμε ; Τον Αναστάντα Θεό ας ομολογήσουμε ...Και ας πληρώσουμε το τίμημα της Ομολογίας ...όχι το αντίτιμο της απωλείας ...! Καλό Παράδεισο ! ( Νώντας Σκοπετέας. 2009)
Απολυτίκιο Αγίου Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου. Ακούστε το από την αδελφή μας Νεκταρία Καραντζή
Τον θαυμάσιον μύστην Χριστού υμνήσωμεν , Μηλεσίου το κλέος και των Γερόντων φωνή , την βοήθειαν ημών και διόρασιν ˙ Τον αναπαύσαντα σοφώς τας ψυχάς των ασθενών , του πνεύματος συνεργεία . Πορφύριον Καυσοκαλυβίτην ,επικαλέσωμεν άπαντες. // Nώντας Σκοπετέας 27-11-2013 Απολυτίκιο με την ευκαιρία της επισήμου Αγιοκατατάξεως του Γέροντος Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου . Σημ: Το απολυτίκιο δεν περιέχεται σε αναγνωρισμένη ακολουθία , αλλά είναι προϊόν ευλαβείας και απέραντης ευγνωμοσύνης , προς τον Μεγάλο Άγιο του Θεού , στην μεγάλη η μέρα της Αγιοκατατάξεώς του .
Ουράνια Συντροφιά...
Παλαιά συνηθίζαμε, κατά την εορτή των Θεοφανείων, ν' αγιάζομε τα σπίτια. Κάποια χρονιά επήγα κι εγώ κι αγίαζα. Χτυπούσα τις πόρτες των διαμερισμάτων, μου ανοίγανε κι έμπαινα μέσα ψάλλοντας: "Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου Σου Κύριε...". Όπως πήγαινα στην οδό Μαιζώνος, βλέπω μια σιδερένια πόρτα. Ανοίγω, μπαίνω μέσα στην αυλή, που ήταν γεμάτη από μανταρινιές, πορτοκαλιές, λεμονιές, και προχωρώ στη σκάλα. Ήταν μια σκάλα εξωτερική, που ανέβαινε πάνω και κάτω είχε υπόγειο. Ανέβηκα τη σκάλα, χτυπάω την πόρτα και παρουσιάζεται μια κυρία. Αφού μου άνοιξε, εγώ άρχισα κατά τη συνήθειά μου το "Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου Σου, Κύριε...". Με σταματάει απότομα. Εν τω μεταξύ με ακούσανε και δεξιά κι αριστερά στο διάδρομο βγαίνανε κοπέλες απ' τα δωμάτια. "Κατάλαβα, έπεσα σε οίκο ανοχής", είπα μέσα μου. Η γυναίκα μπήκε μπροστά μου να μ' εμποδίσει. -Να φύγεις, μου λέει. Δεν κάνει αυτές να φιλήσουν το Σταυρό. Να φιλήσω εγώ το Σταυρό και να φύγεις, σε παρακαλώ. Εγώ τώρα πήρα σοβαρό και επιτιμητικό ύφος και της λέω: -Εγώ δεν μπορώ να φύγω! Εγώ είμαι παπάς, δεν μπορώ να φύγω! Ήλθα εδώ ν' αγιάσω. -Ναι, αλλά δεν κάνει να φιλήσουν το Σταυρό αυτές. -Μα δεν ξέρομε αν κάνει να φιλήσουν το Σταυρό αυτές ή εσύ. Διότι αν με ρωτήσει ο Θεός και ζητήσει να Του πω ποιος κάνει να φιλήσει το Σταυρό, οι κοπέλες ή εσύ, μπορεί να έλεγα: "Οι κοπέλες κάνει να τον φιλήσουν και όχι εσύ. Οι ψυχές τους είναι πιο καλές από τη δική σου". Εκείνη τη στιγμή εκοκκίνησε λίγο. Της λέω λοιπόν: -Άσε τα κορίτσια να φιλήσουν το Σταυρό. Τους έκανα νόημα να πλησιάσουν. Εγώ πιο μελωδικά από πρώτα έψαλλα το "Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου Σου Κύριε...", διότι είχα μια χαρά μέσα μου, που ο Θεός οικονόμησε τα πράγματα να πάω και σ' αυτές τις ψυχές. Φιλήσανε όλες το Σταυρό. Ήταν όλες περιποιημένες, με τις πολύχρωμες φούστες κ.λπ. Και τους είπα: -Παιδιά μου, χρόνια πολλά. Ο Θεός μάς αγαπάει όλους. Είναι πολύ καλός και "βρέχει επί δικαίους και αδίκους". Όλοι Τον έχομε Πατέρα και για όλους μας ενδιαφέρεται ο Θεός. Μόνο να φροντίσομε να Τον γνωρίσομε και να Τον αγαπήσουμε κι εμείς και να γίνομε καλοί. Να Τον αγαπήσετε και θα δείτε πόσο ευτυχισμένες θα είστε. Κοιτάξανε απορημένες. Κάτι πήρε η ψυχούλα τους η ταλαιπωρημένη. -Χάρηκα, τους λέω τέλος, που μ' αξίωσε ο Θεός να έλθω σήμερα και να σας αγιάσω. Χρόνια πολλά! -Χρόνια πολλά, είπαν κι εκείνες κι έφυγα./Γ.Πορφύριος
η προσευχή του Κυρ -Φώτη...
Σε ευχαριστώ, Κύριε πολυέλεε, σε υμνώ, σε δοξάζω, γιατί μ' έπλασες από το τίποτα. Αλλά δεν μ' έπλασες μοναχά μια φορά, αλλά και κάθε μέρα με πλάθεις από το τίποτα, επειδή και κάθε μέρα με βγάζεις από τον ίσκιο του θανάτου που ξαναπέφτω. Μέσα στον ακαταμέτρητο τον κόσμο, μέσα στη μερμηγκιά των ανθρώπων, είμαι ένα τίποτα. Ο κάθε άνθρωπος είναι ένα τίποτα. Και μολαταύτα τον κάθε άνθρωπο τον θυμάσαι και τον βρίσκεις και τον τραβάς προς εσένα, και τον ζωοποιείς από πεθαμένον, και τον ξαναπλάθει το πατρικό χέρι σου, σαν να είναι ο καθένας μας μοναχά αυτός στον κόσμο. Η κραταιά δύναμή σου βαστά όλη την κτίση κι' όλες τις ψυχές σαν νάναι μια και μοναχή. Και τις κάνεις να νοιώσουνε την αθανασία σαν νάναι μια και μονάχη η καθεμιά και σε νοιώθουνε πατέρα τους σπλαχνικόν, που δεν κουράζεται να συχωρά και να ξαναπλάθει τον εαυτό μας, που πεθαίνει κάθε ώρα από την αμαρτία. ~Φώτης Κόντογλου~




.jpg)

.jpg)


.jpg)
