main menu

Επιλέξτε ετικέτα για εμφάνιση των αντιστοιχων αναρτήσεων. Αρχική Σελίδα

Απενεργοποιημένη Λειτουργία

29 Ιουλ 2009

Ο Αύγουστος της Κυρίας Θεοτόκου .....

Χαίροις Θεογεννήτορ αγνή, τής αγαθότητος πηγή η ακένωτος, Έλλήνων η θεία σκέπη, καί προστασία θερμή, καί παραμυθία εν ταίς θλίψεσι• πρός σέ γάρ Πανάμωμε, καταφεύγομεν πάντοτε, καί σωτηρίαν καί ειρήνην καί λύτρωσιν, τή σή χάριτι, αληθώς κομιζόμεθα• όθεν τής θείας Σκέπης σου, υμνούμεν τά θαύματα, καί τής προνοίας σου Κόρη, τούς οικτιρμούς μεγαλύνομεν, δι' ών αεί σώζεις, περιστάσεων ποικίλων, τούς πεποιθότας σοι.

Ο πιο πλούσιος μήνας… ο καλός μας …να ΄ταν δυο φορές τον χρόνο!! ….με τα γάλατα του ανέλαιου πρώτου μισού του θα φτιάξουν στο χωριό χυλοπίτες και τραχανά …τη νύχτα που ξημερώνει του Σωτήρος θα ανοίξουν και πάλι οι ουρανοί να δούμε το Άγιο Φώς ..να κάνουμε ευχή …να ζήσουμε επιτέλους και εμείς την εν Χριστώ μεταμόρφωσή μας!! …Δεκατρία απογεύματα ικεσίας θα κυλήσουν και πάλι όμορφα στις εκκλησιές ,με τις ψυχές να αναπέμπουν ευχαριστίες και δεήσεις παρακλητικές… μία την μικρή και μία την μεγάλη !!! Και στα μέσα του αυτός θα αναστηθεί !!Δεν θα κλάψει από λύπη ούτε μοιρολόι θα πεί στην Κυρά του ,γιατί ξέρει πως αυτή μετέστη στον θρόνο της …δίπλα στον Θεό Λόγο…εκεί που κανείς άλλος δεν πλησίασε ακόμη…Θα κλάψει μόνο από χαρά για την δεύτερη Ανάσταση …από χαρά και βεβαιότητα ότι η Μάνα δεν θα εγκαταλείψει ποτέ τα παιδιά της …το βεβαίωσε και Εκείνος πάνω στο σταυρό όταν είπε σε όλους μας το …ιδού η μήτηρ σου …

Του Καλοκαιριού το Πάσχα έφτασε λοιπόν …Ετοιμαστείτε να ταξιδέψετε την ψυχή σας όπου η χάρη Της πάντα θα σκεπάζει τα βήματα όλων των Χριστιανών …μεσιτεύοντας ακαταπαύστως ….. Σε κάποια από τις παρακάτω …. «Παναγιές» σίγουρα θα έχετε πάει ...έστω και νοερώς ,παρακαλώντας την ….ευχαριστώντας την…απορώντας και ..εξιστάμενοι …Μετρημένα τα προσωνύμιά της …αμέτρητος ο αδαπάνητος θυσαυρός της ζωής μας …η Αγία Αγίων Μείζων …η Κυρία Θεοτόκος ….:

v Παναγία των Βλαχερνών

v Παναγία η Βλαχαρνέα

v Παναγία της Κάσσου

v Παναγία Ακρωτιριανή

v Παναγία των Σταυροφόρων

v Παναγία η Ποταμίτισσα (Κάσος)

v Παναγία Εκατονταπυλιανή (Πάρος)

v Παναγία Ρόδον το Αμάραντο

v Παναγία η Σουμελά (Πόντου)

v Παναγία η Κοσμοσωτήρα (Φερών Έβρου)

v Παναγία Σιάτιπας (Μακεδονίας)

v Παναγία η Διασώζουσα (Πάτμος)

v Παναγία η Παντάνασσα

v Παναγία η Γρηγορούσα

v Θεομήτωρ

v Παναγία Γοργοεπήκοος

v Παναγία η Οδηγήτρια

v Η Αγία Σιών (Παναγία της Αγιάσου)

v Παναγία η Γλυκοφιλούσα

v Παναγία η Πελαγιανή

v Παναγία η Αγιοσορίτισσα

v Παναγία η Νικοποιός

v Παναγία η Μυροβλύτισσα

v Παναγία η Μελαχρινή

v Παναγία η Κανάλα

v Παναγία η Τουρλιανή (Μήλος)

v Παναγία Φανερωμένη (Σαλαμίνα)

v Παναγία Φανερωμένη (Λευκάδα)

v Παναγία Παντοβλεπούσα (Θάσος)

v Παναγία Χοτάσια

v Παναγία του Παπαμελέτιου (Σκόπελος)

v Παναγία Μελικαρού (Σκύρος)

v Παναγία Φοδελιώτισσα (Φόδελα-Ηραλείου Κρήτης)

v Παναγία Καβουριανή ( Λέρος)

v Παναγία Κυράς (Λέρος)

v Παναγία Κερά

v Παναγία Βρεσθενίτισσα

v Παναγία Κεριώτισσα (Ζάκυνθος)

v Παναγία Πελαγονήτισσα

v Παναγία η Γαλατούσα (Ρόδος) (Αφιερωμένη στις γυναίκες που δεν κατεβάζουν γάλα για τα μωρά τους)

v Παναγία η Βλεφαριώτισσα (Αστυπάλαια)

v Παναγία η Συντριανή (Τζια)

v Παναγία Πλημμυριανή (Ρόδος)

v Παναγία η Καλοπέτρα (Ρόδος)

v Παναγία η Σκιαδενή (Ρόδος) (εικόνα του Ευαγγελιστή Λούκά)

v Παναγία η Προυσιώτισσα (Ευρυτανία)

v Παναγία η Λουβιαρίτισσα (Ρόδος) (επειδή στα κελιά της έμεναν οι λουβιάρηδες (λεπροί) του νησιού)

v Τιμιωτέρα των Χερουβείμ

v Πλατυτέρα των Ουρανών

v Παναγία της Τήνου

v Αγία Σκέπη

v Αγία Ζώνη

v Παναγία Ιεροσολυμίτισσα (Ιερουσαλήμ)

v Παναγία Εσφαγμένη

v Παναγία Χρυσολεόντισσσα (Αίγινα)

v Παναγία η Ξενιά

v Παναγία Παραμυθία (Άγιο Όρος)

v Φοβέρα Προστασία ( Άγιο Όρος)

v Παναγία η Λιμνιά (Σκιάθος)

v Παναγία η Κεχριά (Σκιάθος)

v Παναγία Εικοσιφοίνισσα (Πάγγαιο Όρος)

v Η Αμόλυντος (Σίφνος)

v Παναγία η Τρειχερούσα (Άγιο Όρος)

v Παναγία η Σκαφιδιά ( Ηλεία)

v Παναγία Πορταϊτισσα (Άγιο Όρος)

v Παναγία η Μυρτδιώτισσα

v Η Πάντων Χαρά

v Παναγία η Κρεμαστή (Ρόδος)

v Παναγία Χρυσοπηγή

v Παναγία η Γιάτρισσα (Μάνη)

v Παναγία η Ανέμη (Σαμοθράκη) (λέγεται έτσι επειδή φυσάει δυνατός άνεμος σε εκείνο το σημείο)

v Παναγία η Κουφή (Σαμοθράκη) (επειδή είναι ιατρός και προστάτης των κουφών)

v Παναγία η Λεχούσα (Σέρρες)(επειδή προστατεύει τις λεχώνες)

v Παναγία η Λιθινιώτισσα (Λιθίνες Σιτείας)

v Παναγία Δεκαπεντούσα (Σίφνος) ( επειδή γιορτάζει τον δεκαπενταύγουστο)

v Παναγία Θαλασσινή (Άνδρος)

v Παναγία Νερατζιώτισσα

v Παναγία του Χάρου (Λειψοί)

v Παναγία Σπηλιανή (Νίσυρος)

v Παναγία η Μεγαλόχαρη

v Παναγία η Γουρλομάτα (Λέρος)

v Παναγία η Βρυσιανή (Κάρπαθος)

v Παναγία η Λαρνιώτισσα (Κάρπαθος)

v Παναγία του Γραβά στη Χώρα (Πάτμος)

v Παναγία του Απόλου στον Κάμπο (Πάτμος)

v Παναγία στο Λιβάδι (Πάτμος)

v Παναγία η Κουμάνα (Πάτμος)

v Παναγία Γερανού (Πάτμος)

v Η Παντάνασσα (Αρκίους)

v Παναγία της Αποκουής (Σύμη)

v Η Θεοτόκισσα (Τήλος)

v Παναγία η Πολίτισσα

v Παναγία η Αιματούσα (Κύπρος)

v Παναγία η Χαριτωμένη (Κάλυμνος)

v Παναγία των Αργινωντών (Κάλυμνος)

v Παναγία Ζωοδόχος Πηγή

v Άξιον Εστί

v Των αγγέλων η Κυρία

v Πάντων Προστασία

v Η Αγία Ζώνη

v Η Αγία Σκέπη

v Παναγία των Τσουκχουών (Κάλυμνος)

v Παναγία η Κυρά-Ψηλή (Κάλυμνος)

v Παναγία των Παθών ( Χίος)

v Παναγία η Γκουμπελίδικη (Καστοριά)

v Παναγία Ελεούσα (Αγρίνιο)

v Παναγία Χρυσαλινιώτισσα (Κύπρος)

v Παναγία του Χάρακα (Κρήτη)

v Παναγία η Ναυπακτιώτισσα

v Παναγία η Βρεφοκρατούσα (Σινά)

v Παναγία η Αγγελόκτιστη (Κίττι)

v Παναγία η Κυρά-Χωστή (Κάλυμνος)

v Παναγία η Μυρτιώτισσα (Κάλυμνος)

v Παναγία η Γαλατιανή (Κάλυμνος)

v Παναγία της Τελένδου (Κάλυμνος)

v Παναγία της Ψερίμου (Κάλυμνος)

v Παναγία των Βουθυνών (Κάλυμνος)

v Παναγία του Πάθους

v Παναγία Αχιβάδενα

v Παναγία η Χοζοβιώτισσα ή Κυνηγημένη (Αμοργός)

v Παναγία η Πλατανιώτισσα (Αιγίου)

v Παναγία η Ελευθερώτρια (Σαλαμίνα)

v Παναγία η Μαλεβή

v Παναγία η Νιαμονίτισα

v Παναγία της Σκρίπους

v Παναγία Κασσιωπία (Κέρκυρα)

v Παναγία η Τρυπητή (Αίγιο)

v Παναγία Χρυσοσπηλιώτισσα (Αθήνα)

v Παναγία Χρυσοκαστριώτισσα (Πλάκα)

v Παναγία Τριτιανή (Σαντορίνη) (επειδή γιορτάζει την Τρίτη ημέρα του Πάσχα)

v Παναγία Εικοσπενταρούσα ( Σαμοθράκη)( γιορτάζει την Μεσοπεντηκοστή)

v Παναγία η Αγιοσορίτισσα

v Παναγία η Σουμελά

v Παναγία η Απείρανδρη

v Παναγία η Αθηνιώτισσα

v Παναγία η Φιδούσα (Κεφαλονιά)

v Παναγία η Ταρτάνα ( Καρπενήσι)

v Παναγία η Αντιφωνήτρια

v Παναγία η Σαραντασκαλιώτισσα (Μαραθόκαμπου)

v Παναγία του Κήπου (Μήλος)

v Παναγία η Λεσινιώτισσα

v Παναγία στην Μάκρη (Αλεξανδρούπολη)

v Παναγία των Αχαρνών

v Παναγία των Χαλκέων (Θεσσαλονίκη)

v Παναγία η Γερόντισσα

v Παναγία η Μυρτιδιώτισσα

v Παναγία η Υπάρχουσα (Ιεροσόλυμα)

v Νέα Παναγιά (Θεσσαλονίκη)

v Παναγία η Μεσίτρια

v Παναγία η Πρωτόθρονη

v Παναγία η Παντοβασίλισσα

v Παναγία η Δεομένη

v Παναγία η Άμμωμος

v Παναγία η Πανάμωμος

v Παναγία η Άχραντος

v Παναγία η Υπέρμαχος

v Παναγία η Κορυφινή

v Παναγία η Μπαλουκλιώτισσα

v Παναγία του Κύκκου

v Παναγία του Γενάτου (Κύπρος)

v Παναγία Χελιδονού

v Παναγία Μαυρομωλίτισσα (Φανάρι)

v Παναγία Λαγουδιανή (Θεσσαλονίκη)

v Παναγία Κρηνά

v Παναγία Σπηλιανή (Νίσυρος)

v Παναγία Συνεμπάστρα (Κεφαλονιά)

v Παναγία Μυρσινιώτισσα (Λέσβος)

v Παναγία Δομανδρίου (Λέσβος)

v Παναγία Αγίας Σιών (Λέσβος)

v Παναγία Γλυκοφιλούσα (Λέσβος)

v Παναγία η Γοργόνα (Λέσβος)

v Παναγία Τρουλωτή (Λέσβος)

v Παναγία Γαλαξά ή Θαλασσοκρατούσα

v Παναγία Αρχαγγελιώτισσα (Ξάνθη)

v Παναγία η Καλυβιανή (Ηράκλειο)

v Παναγία Παλαιοκαστρίτης (Κέρκυρας)

v Παναγία η Πανάχραντος (Άνδρος)

v Παναγία Μεγαλομάτα

v Παναγία η Θρηνούσα

v Παναγία η Σωτήρα

v Παναγία η Βοήθεια

v Παναγία η Μαυριώτισσα

v Παναγία η Μαχαιρωμένη

v Παναγία η Θεοσκέπαστη

v Παναγία η Βατοπεδινή

v Παναγία η Ξενοπούλα

v Παναγία η Αμπελακιώτισσα

v Παναγία η Βέλλα

v Παναγία η Ελεούσα

v Παναγία Παρηγορίτισσα

v Παναγία η Ουρανοφόρα

v Παναγία η Καταφυγή

v Παναγία η Δαμάστα

v Παναγία Δαμασιά

v Παναγία η Λαγκοβάρδα

v Παναγία η Παλατιανή

v Παναγία η Ορθοκώστα

v Παναγία η Ολυμπίώτισσα

v Παναγία η Λυκοδήμου

v Παναγία η Καλιγού

v Παναγία Περγιλού

v Παναγία η Στεφανά

v Παναγία η Αρακά

v Παναγία η Φλεβαριανή

v Παναγία η Μεσοσπορίτισσα

v Παναγία η Πολυσπορίτισσα

v Παναγία η Αρχισπορίτισσα

v Παναγία η Ξεσπορίτισσα

v Παναγία η Ακαθή ( Ακαθίστου Ύμνου)

v Παναγία η Πονολύτρια

v Παναγία η Παρηγορίτισσα

v Παναγία η Αμαστή (ιαματική)

v Παναγία η Αρμενοκρατούσα (προστατεύει τις λεχώνες από το «αρμένισμα», τον επιλόχειο πυρετό)

v Παναγία η Ξεσκλαβώστρα

v Παναγία η Καψοδεματούσα ή Τζιλά (τιμωρεί όσους εργάζονται την ημέρα των εορτών της)

v Παναγία η Μαντηλούσα

v Παναγία η Γουρλομάτα

v Παναγία η Ηλιόκαλη

v Παναγία η Χρυσογαλατούσα

v Παναγία η Χρυσολεούσα

v Παναγία η Χρυσοπαντάνασσα

v Παναγία η Αγιογαλούσα

v Παναγία η Ευθριανή

v Παναγία η Κυκκώτισσα

v Παναγία η Θαλασσομαχούσα

v Παναγία η Βρυούλων

v Παναγία η Κισσιώτισσα

v Παναγία η Κυπαρισσιώτισσα

v Παναγία η Γενεσιουργός

v Παναγία η Κατοπολιανή ( Αμοργός)

v Παναγία η Πανάχραντος

v Παναγία η Χώρα του Αχωρήτου

v Παναγία η Άσπιλη

v Παναγία Ζερβάτι (Βορ. Ήπειρος)

v Παναγία Μπόρια (Κορυτσά)

v Παναγία Γεωργάνικη (των Μαυρομιχαλέων)

v Παναγία η Τσιπιώτισσα

v Η Μεγάλη Παναγία ( Πάτμος)

v Παναγία του Σταυρού (Πάτμος)

v Παναγία η Κακαβιώτισσα (Λίμνος)

v Παναγία η Έλωνα ( Κουνουρία)

v Παναγία η Μακρυνή (Μαραθόκαμπος)

v Παναγία η Κακοπερατού (Μαραθόκαμπος)

v Μεγάλη Παναγία Σαμαρίνας (Γρεβαννά)

v Παναγία η Χυσοπολίτισσα (Νάξος)

v Παναγία η Διώτισσα (Κεφαλονιά)

v Παναγία η Σκοπιώτισσα ( Ζάκυνθος)( Βρίσκεται στο χωριό Morsbach στην Ρωμαιοκαθολική εκκλησία της St. Gertud της Γερμανίας κατόπιν θαύματος)

v Παναγία η Χαρδακιώτισσα (Κυθραία)

v Παναγία η Χρυσαφίτισσα (Μονεμβασιά)

v Παναγία η Αμίαντος

v Παναγία των Καστριανών (Κως)

v Παναγία Μπαφέρου (Στεμνίτσα)

v Παναγία Δομιαμίτισσα (Καρπενήσι)

v Παναγία η Κόχη (Σίφνος)

v Παναγία της Άμμου ( Σίφνος)

v Παναγία η Μοναχή (Σίφνος)

v Παναγία του Μπαλή (Σίφνος)

v Παναγία η Δροσιανή (Νάξος)

v Παναγία η Καρδιανή (Σύρος)

v Παναγία η Αρκουδιώτισσα (επειδή μαρμάρωσε μια αρκούδα που πήγαινε να πιει το νερό των μοναχών)

v Παναγία η Τσαμπίκα (Ρόδος)

v Παναγία η Καμαριώτισσα (Σαμοθράκη)

v Παναγία Μακρυμάλλη (Ψαχνά Ευβοίας)

v Παναγία η Χρυσομαλλούσα (Λέσβος)

v Παναγία Αιμιαλών (Δημητσάνα)

v Παναγία Αμαρτωλών Σωτηρία (Αγία Λαύρα Καλαβρύτων)

v Παναγία Δουπιανή (Μετέωρα)

v Παναγία Δοχειάρισσα (Άθως)

v Παναγία Διμιοβίτισσα (Μεσσηνία)

v Παναγία Δυοχούσαινα (Ψαρά).

Πηγή Θεοτοκονυμίων :

http://euart0.tripod.com/index.html

28 Ιουλ 2009

Ο ίσκιος... της ψυχής να σε δροσίζει

Σαν κελαρυστή πηγή σε μακρινό ξωκκλήσι , περιφρονημένο απ τους ανθρώπους μα όχι απ το Θεό που πάντα με έναν φύλακα άγγελό του φρουρεί ακοίμητα την.... αιώνια τράπεζα ,το παρακάτω κείμενο του υπέροχου Κόντογλου ....Και εκεί που πιστεύεις πως κόπηκε η ανάσα σου απο τον λίβα μιας ακόμα δύσκολης μέρας που μοιάζει να σε κυβερνά ολότελα , αυτό έρχεται να σε δροσίσει στο μέσα σου και να σε κάνει να υγραίνεσαι μόνο στα μάτια ...Νοιώθω για λίγο έστω , να μην αποζητώ τίποτα άλλο ...μου αρκεί αυτή η θεόπνευστη σταλλαγματιά μιας ξεχασμένης ωραιότητας και ένας εσπερινός ήχος να μου θυμίζει πως πλησιάζει το... πάσχα του καλοκαιριού ....

Δροσίσετε την ψυχή σας στην καλοσύνη και αγνότητα...

Τούτος ο κόσμος είναι ανάποδος . Όπως και να κάνεις, δεν τον ευχαριστάς. Ούτε στον ήλιο τον βρίσκεις, ούτε στον ίσκιο. Ο κάθε ένας λέγει το κοντό του και το μακρύ τους. Για ό,τι ενθουσιάζεται ο ένας, για ίδιο στενοχωριέται ο άλλος. Άλλη φορά μπορεί οι άνθρωποι να μην ήτανε όλοι σύμφωνοι, μα για τους πιο πολλούς το καλό ήτανε καλό και το κακό , κακό. Τώρα ο καθένας έχει σηκώσει μια παντιέρα και κάνει τον καπετάν Έναν.

Μά οι πιο πολλοί μποδίζονται από τιποτένια πράγματα : ο ένας θέλει να φαίνεται πιο «βαθυστόχαστος» από ό,τι είναι, ο άλλος θέλει να φαίνεται μοντέρνος, να μην τον πάρουνε για χωριάτη, ο άλλος φοβάται μην τον πάρουνε για «αφελή», για όχι «σοβαρόν» άνθρωπο, ο άλλος δεν θέλει να δυσαρεστήσει κάποιον, έτερος κολακεύει τις γυναίκες και κάνει τον «ιππότη» μιλώντας με ψεύτικη ευγένεια κ.λ.π. Όσοι είναι ίσιοι και απλοί, δεν έχουνε καμιά σκοτούρα. Ζούνε μακριά από λιβανίσματα από πονηριές ειδών – ειδών , από δυσπιστίες που φαρμακώνουνε τον άνθρωπο, από σκηνοθεσίες, από ψευτιές. Χαίρονται για τα καλά, για τα απλά, για τα αγνά, για τα σεμνά, για τα ταπεινά. Ενώ οι άλλοι ολοένα ταράζονται, ολοένα εξιχνιάζουνε. Πολλοί κατατρίβουνται με πράγματα που δεν έχουν καμιά σημασία. Ρωτάνε, να πούμε , να μάθουνε για μένα τι σόι άνθρωπος είμαι, πώς είναι το σχέδιό μου, αν είμαι θαλασσινός και τούτο και κείνο. Αδελφέ μου αν σου αρέσει η συντροφιά μου, έλα εκεί που πηγαίνω, έλα να νοιώσεις μαζί μου τα ωραία έργα του Θεού, τον θησαυρό που έχουνε μέσα τους κρυμμένον οι απλοί άνθρωποι…. Παράτησε πίσω σου την υποκρισία της ζωής κι έλα να δροσισθείς στη βρυσούλα που τρέχει κρυμμένη στη ρίζα του βουνού, κοντά στο παλιό ερημοκκλήσι. Τι κάθεσαι κι εξετάζεις τα ανεξέταστα; Τι σε μέλλει αν είμαι στην όψη έτσι ή αλλιώς , εγώ και κάθε άλλος; Τι ρωτάς αν είμαι ψηλός ή κοντός , μαύρος ή άσπρος; Σ’ αυτά που διαβάζεις βρίσκεται ο εαυτός μου, το πώς περπατώ, το πώς μιλώ, δηλαδή ο σαρκικός άνθρωπος. Ο άνθρωπος είναι πνεύμα όπως ο Θεός. Αυτό το πνεύμα να σε ενδιαφέρει, αυτό είναι πνεύμα όπως ο Θεός. Αυτό το πνεύμα να σε ενδιαφέρει, αυτό είναι η αληθινή σύσταση του ανθρώπου.

Απάνω απ’ όλα να αγαπάμε την καλοσύνη. Να χαιρόμαστε να μαστε καλοί και νοιώθουμε κοντά μας καλούς ανθρώπους. Κανένα πράγμα δεν είναι σαν την καλοσύνη. Το πρόσωπό της λαμποκοπά σαν τον ήλιο που χρυσώνει την πλάση το πρωί της έμορφης μέρας του καλοκαιριού. Τι ευλογημένοι που είναι οι καλοί άνθρωποι, οι πρόσχαροι, οι γλυκομίλητοι, οι απλοί, οι απονήρευτοι, οι πονετικοί, οι ταπεινοί! Τι αληθινός πλούτος μέσα σε μια τέτοια καρδιά! Και τι φτώχεια, τι μιζέρια, τι ασχήμια μέσα στις κακές ψυχές, στις εγωιστικές, κι’ άς φουσκώνουνε απ’ έξω κι’ άς παραστένουνε τον πλούσιο! Πόσο ξεκουράζεται η ψυχή μας από τη δροσιά της καλοσύνης και πόσο κουράζεται η ψυχή μας από τον λίβα της κακίας.

Μα οι καλοί άνθρωποι είναι δυστυχισμένοι, υποφέρουνε, τυραννιούνται. Ναι. Ο σατανάς τους βασανίζει, τους ρίχνει σε συμφορές. Μα έτσι γίνουνται ακόμα πιο καθαροί, σαν το χρυσάφι που πέφτει στο χωνευτήρι. Ζούνε φτωχικά, μακριά από δόξες, κρυμμένοι, μα ζούνε αληθινά. Να μην ζείς βουτηγμένος μέσα στην ψευτιά. Αυτό είναι που είπε ο Χριστός «Τι θα ωφελήσει τον άνθρωπο αν κερδίσει όλον τον κόσμο και ζημιωθεί την ψυχή του;» Αυτός, ο φτωχός, ο παραπεταμένος, κέρδισε την ψυχή του. Αφού κέρδισε την ψυχή του, τι έχασε; Ό,τι έχασε είναι τιποτένιο μπροστά σ’ αυτό που κέρδισε. Κι’ ο άλλος ο χοντροπετσιασμένος από τη σαρκική καλοπέραση, από τα σπόρ, από τα λουτρά, από τις γυναίκες , από τις διάφορες ματαιότητες, τι κέρδισες άραγε, αφού έχασε την ψυχή του; Πόσοι και πόσοι ύστερα από μια ζωή γεμάτη λογής – λογής σαρκικές απολαύσεις, κοσμικές τυμπανοκρουσίες, πλούτη, ρεκλάμες κ.λ.π. , έρχονται σ’ έναν λογαριασμό και ξεζαλίζουνται απ’ αυτά τα σπιρτόζα πιστά και νοιώθουνε τη γύμνια τους και ζητάνε τον εαυτό τους που βρίσκεται; Μ α δεν υπάρχει πια. Ερημιά, ξέρακας της απελπισίας ζώνει τους εγωιστές! Τρομάζουνε με τη μοναξιά τους μόλις τη νοιώσουνε. Από πάνω τους ο ουρανός είναι έρημος, αδειανός, η γη έρημη, οι άνθρωποι καρδιές έρημες, γιατί ποτέ τους δεν γνοιασθήκανε για’ αυτές, και έτσι κόπηκε κάθε τρυφερή ανταπόκριση μαζί τους. Στο τέλος καταλαβαίνουμε οι τέτοιοι πως με τα λεπτά δεν αγοράζουνται όλα τα πάντα. Και πως, ίσια – ίσια , όσα δεν αγοράζουνται με τα λεφτά αυτά είναι που έχουνε την πιο μεγάλη αξία. Και πως απ’ αυτά έχουνε μεγάλη ανάγκη, απ’ αυτά που δεν αγοράζουνται. Σε ποιο μέρος πουλάνε την ησυχία της ψυχής, την αγνότητα, την απλότητα, την κρυφή χαρά που νοιώθει ο άνθρωπος κοντά στον Θεό σε στιγμή που ζεί κρυμμένος από τον κόσμο, την πραότητα, την αγάπη; Δεν τα πουλάνε σε κανένα από τα μαγαζιά κι’ από τα παζάρια για το διάφορο, την απονιά για τους άλλους, την ψευτιά κάθε λογής, κι’ όσα πάνε μαζί μ’ αυτά , δηλαδή τον εγωισμό, την περηφάνεια, την καταλαλιά με’ έναν λόγο το χοντροπέτσιασμα της ψυχής.

Τι μεγαλομανία σ’ έχει πιάσει, αδελφέ μου, και δεν βρίσκεις ησυχία και χτίζεις πατώματα απάνω στα πατώματα, κι’ έχεις δυό τρία αυτοκίνητα και κότερα και κάθε λογής μάταια πράγματα! Γύρισε και κύτταξε και τον αδελφό σου, να δροσισθεί η ψυχή σου με την ευλογημένη καλοσύνη, που την ξεράνανε τα τσιμέντα, οι ψεύτικες κουβέντες, οι συμφεροντολογικές παρέες, οι συνοφρυωμένες αξιοπρέπειες. Αν δεν μπορείς να κάνεις θυσίες, τουλάχιστον να σιχαθείς την αδικία. Μην αδικείς. Η αδικία είναι σιχαμερή στρίγγλα, χωρίστρα των ανθρώπων, ανθρωποκτονία σαν τον πατέρα τον σατανά.

Τι θα δίνανε πολλοί απ’ αυτούς, που κερδίσανε τον κόσμο και χάσανε την ψυχή τους, για να νοιώσουνε ό,τι νοιώθουνε οι άλλοι που δεν χάσανε την ψυχή τους! Αν τύχει να ξεκόψει κανένας τέτοιος από ψεύτικη παρέα του και βρεθεί στη συντροφιά των απλών, των αχάλαστων, νοιώθει πως ζει αληθινά και σαν απογευθεί τα αγνά αισθήματα ύστερα από τη ψευτιά, καταλαβαίνει τέτοια χαρά, που κάνει σαν τον άνθρωπο που ξαναγεννήθηκε, σαν τυφλός που είδε το φως του. Κάτι τέτοιοι δεν ξεκολλάνε πια οι κακόμοιροι από τη συντροφιά των απλών, των αχάλαστων , νοιώθει πως ζει αληθινά και σαν απογευθεί τα αγνά αισθήματα ύστερα από τη ψευτιά, καταλαβαίνει τέτοια χαρά, που κάνει σαν τον άνθρωπο που ξαναγεννήθηκε , σαν τυφλός που είδε το φως του. Κάτι τέτοιοι δεν ξεκολλάνε πια οι κακόμοιροι από τη συντροφιά των απλών, των γκαρδιακών ανθρώπων. Αλλά για να ξεμακρύνει από τα ψεύτικα πρέπει νάχει λίγη ψυχή. Αλλοιώς δεν μπορεί να ζήσει χωρίς ψευτιά. Ο άμμος της Σαχάρας, όση βροχή κι’ αν πέσει απάνω του, δεν φυτρώνει τίποτα.

Αν πεις πάλι σε έναν από τους άλλους, τους φτωχούς , να περάσει μισή ώρα με την παρέα των κοσμικών, καλύτερα έχει να το βάλεις στο μπουντρούμι, παρά να βλέπει και ν’ ακούγει εκείνα τα ψεύτικα κομπλιμέντα, τις ανάλατες συζητήσεις, τα κρύα χωρατά. Στη συναναστροφή που κάνουνε αυτοί οι ψευτισμένοι, θαρρείς πως τους χωρίζει ένας τοίχος τον έναν από τον άλλον. Ενώ οι άλλοι, που ζούνε μακριά από τον κόσμο, νοιώθουνε πως οι καρδιές τους γίνονται ένα, πως ακουμπά ο ένας απάνω στον άλλον και ξεκουράζεται. Αγαπά και αγαπιέται, χαίρεται και δίνει χαρά. Από πάνω από τη συντροφιά των σαρκικών ανθρώπων στέκεται ο διάβολος και τους κάνει να μιλάνε ολοένα για λεφτά και για τα όμοια, για να μη γροικήσουνε ούτε το φαγί που τρώνε. Από πάνω από τη συντροφιά των ταπεινών στέκεται ο Θεός, κι’ όλα είναι ευλογημένα.

Πετάξετε από πάνω σας την ψευτιά. Ανοίξετε τα πανιά, να τα φουσκώσει ο καθαρός αγέρας του πελάγου. Να δροσισθεί η ψυχής σας, να νοιώσετε πως ζητά αληθινά κι’ όχι ψεύτικα.

Του Φώτη Κόντογλου

Ας επιλέξουμε ...Το τίμημα ή το αντίτιμο ...

Ας επιλέξουμε ...Το τίμημα ή το αντίτιμο ...
Βαπτίστηκες και αναγεννήθηκες ... Μετανόησες κάτω από πετραχήλι και ξαναβαπτίστηκες ... Μετέλαβες τα άχραντα μυστήρια και ένιωσες ξανά βαπτισμένος εις το όνομα του τρισυπόστατου Θεού ... Υπάρχει ακόμα ένα βάπτισμα το τέταρτο κατά σειρά .. το βάπτισμα της ομολογίας ...στο αίμα της Πίστης ... Άραγε πόσοι από εμάς θα το αγαπήσουμε ; Τον Αναστάντα Θεό ας ομολογήσουμε ...Και ας πληρώσουμε το τίμημα της Ομολογίας ...όχι το αντίτιμο της απωλείας ...! Καλό Παράδεισο ! ( Νώντας Σκοπετέας. 2009)

Απολυτίκιο Αγίου Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου. Ακούστε το από την αδελφή μας Νεκταρία Καραντζή

Απολυτίκιο Αγίου Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου. Ακούστε το από την αδελφή μας  Νεκταρία Καραντζή
Τον θαυμάσιον μύστην Χριστού υμνήσωμεν , Μηλεσίου το κλέος και των Γερόντων φωνή , την βοήθειαν ημών και διόρασιν ˙ Τον αναπαύσαντα σοφώς τας ψυχάς των ασθενών , του πνεύματος συνεργεία . Πορφύριον Καυσοκαλυβίτην ,επικαλέσωμεν άπαντες. // Nώντας Σκοπετέας 27-11-2013 Απολυτίκιο με την ευκαιρία της επισήμου Αγιοκατατάξεως του Γέροντος Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου . Σημ: Το απολυτίκιο δεν περιέχεται σε αναγνωρισμένη ακολουθία , αλλά είναι προϊόν ευλαβείας και απέραντης ευγνωμοσύνης , προς τον Μεγάλο Άγιο του Θεού , στην μεγάλη η μέρα της Αγιοκατατάξεώς του .

Ουράνια Συντροφιά...

Ουράνια Συντροφιά...
Παλαιά συνηθίζαμε, κατά την εορτή των Θεοφανείων, ν' αγιάζομε τα σπίτια. Κάποια χρονιά επήγα κι εγώ κι αγίαζα. Χτυπούσα τις πόρτες των διαμερισμάτων, μου ανοίγανε κι έμπαινα μέσα ψάλλοντας: "Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου Σου Κύριε...". Όπως πήγαινα στην οδό Μαιζώνος, βλέπω μια σιδερένια πόρτα. Ανοίγω, μπαίνω μέσα στην αυλή, που ήταν γεμάτη από μανταρινιές, πορτοκαλιές, λεμονιές, και προχωρώ στη σκάλα. Ήταν μια σκάλα εξωτερική, που ανέβαινε πάνω και κάτω είχε υπόγειο. Ανέβηκα τη σκάλα, χτυπάω την πόρτα και παρουσιάζεται μια κυρία. Αφού μου άνοιξε, εγώ άρχισα κατά τη συνήθειά μου το "Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου Σου, Κύριε...". Με σταματάει απότομα. Εν τω μεταξύ με ακούσανε και δεξιά κι αριστερά στο διάδρομο βγαίνανε κοπέλες απ' τα δωμάτια. "Κατάλαβα, έπεσα σε οίκο ανοχής", είπα μέσα μου. Η γυναίκα μπήκε μπροστά μου να μ' εμποδίσει. -Να φύγεις, μου λέει. Δεν κάνει αυτές να φιλήσουν το Σταυρό. Να φιλήσω εγώ το Σταυρό και να φύγεις, σε παρακαλώ. Εγώ τώρα πήρα σοβαρό και επιτιμητικό ύφος και της λέω: -Εγώ δεν μπορώ να φύγω! Εγώ είμαι παπάς, δεν μπορώ να φύγω! Ήλθα εδώ ν' αγιάσω. -Ναι, αλλά δεν κάνει να φιλήσουν το Σταυρό αυτές. -Μα δεν ξέρομε αν κάνει να φιλήσουν το Σταυρό αυτές ή εσύ. Διότι αν με ρωτήσει ο Θεός και ζητήσει να Του πω ποιος κάνει να φιλήσει το Σταυρό, οι κοπέλες ή εσύ, μπορεί να έλεγα: "Οι κοπέλες κάνει να τον φιλήσουν και όχι εσύ. Οι ψυχές τους είναι πιο καλές από τη δική σου". Εκείνη τη στιγμή εκοκκίνησε λίγο. Της λέω λοιπόν: -Άσε τα κορίτσια να φιλήσουν το Σταυρό. Τους έκανα νόημα να πλησιάσουν. Εγώ πιο μελωδικά από πρώτα έψαλλα το "Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου Σου Κύριε...", διότι είχα μια χαρά μέσα μου, που ο Θεός οικονόμησε τα πράγματα να πάω και σ' αυτές τις ψυχές. Φιλήσανε όλες το Σταυρό. Ήταν όλες περιποιημένες, με τις πολύχρωμες φούστες κ.λπ. Και τους είπα: -Παιδιά μου, χρόνια πολλά. Ο Θεός μάς αγαπάει όλους. Είναι πολύ καλός και "βρέχει επί δικαίους και αδίκους". Όλοι Τον έχομε Πατέρα και για όλους μας ενδιαφέρεται ο Θεός. Μόνο να φροντίσομε να Τον γνωρίσομε και να Τον αγαπήσουμε κι εμείς και να γίνομε καλοί. Να Τον αγαπήσετε και θα δείτε πόσο ευτυχισμένες θα είστε. Κοιτάξανε απορημένες. Κάτι πήρε η ψυχούλα τους η ταλαιπωρημένη. -Χάρηκα, τους λέω τέλος, που μ' αξίωσε ο Θεός να έλθω σήμερα και να σας αγιάσω. Χρόνια πολλά! -Χρόνια πολλά, είπαν κι εκείνες κι έφυγα./Γ.Πορφύριος

η προσευχή του Κυρ -Φώτη...

η προσευχή του Κυρ -Φώτη...
Σε ευχαριστώ, Κύριε πολυέλεε, σε υμνώ, σε δοξάζω, γιατί μ' έπλασες από το τίποτα. Αλλά δεν μ' έπλασες μοναχά μια φορά, αλλά και κάθε μέρα με πλάθεις από το τίποτα, επειδή και κάθε μέρα με βγάζεις από τον ίσκιο του θανάτου που ξαναπέφτω. Μέσα στον ακαταμέτρητο τον κόσμο, μέσα στη μερ­μηγκιά των ανθρώπων, είμαι ένα τίποτα. Ο κάθε άνθρωπος είναι ένα τίποτα. Και μολαταύτα τον κάθε άνθρωπο τον θυμάσαι και τον βρίσκεις και τον τραβάς προς εσένα, και τον ζωοποιείς από πεθαμένον, και τον ξαναπλάθει το πατρικό χέρι σου, σαν να είναι ο καθένας μας μοναχά αυτός στον κόσμο. Η κραταιά δύναμή σου βαστά όλη την κτίση κι' όλες τις ψυχές σαν νάναι μια και μοναχή. Και τις κάνεις να νοιώσουνε την αθανασία σαν νάναι μια και μονάχη η καθεμιά και σε νοιώθουνε πατέρα τους σπλαχνικόν, που δεν κουράζεται να συχωρά και να ξαναπλάθει τον εαυτό μας, που πεθαίνει κάθε ώρα από την αμαρτία. ~Φώτης Κόντογλου~