Οἴδαμεν δὲ ὅτι καλὸς ὁ νόμος, ἐάν τις αὐτῷ νομίμως χρῆται(Προς Τιμόθεον Α)
Να μελετήσουμε βήμα-βήμα το επίγειο πέρασμα του
Σωτήρα Ιησού ! Η μάλλον , άλλον χρόνο να χρησιμοποιήσουμε ! Τον χρόνο που είναι
συνύπαρκτος με την ευλογημένη πίστη μας την Ορθόδοξη ! Τον Ενεστώτα διαρκείας !
Να μετανοούμε και να μελετάμε, όσο μπορούμε
περισσότερο τα πανίερα και φωταυγή αποτυπώματά Του ! Χρέος παντοτινά ανεξόφλητο
στην ψυχή μας , αυτή η σπουδή του Βιβλικού Φωτός! Τίποτα να μην παραλειφθεί από
τα 76 φωτοβόλα βιβλία της Αγίας Γραφής ! Από Γενέσεως έως Αποκαλύψεως , ως το Αμήν του Ιωάννη Του !
Με το Αμήν τελειώνει της Πάτμου το φανέρωμα των θείων βουλών ! Το ιδεατό , το
μοναδικά ξεδιψαστικό για την ψυχή είναι βέβαια να εμβαθύνει στις Γραφές . Όμως για
εμάς, που παραπονιόμαστε για τα οχληρά
και πνιγηρά βιοτικά και για τον σχεδόν μηδενικό «ελεύθερο» χρόνο , ας μελετάμε
τουλάχιστον τις σελίδες της Καινής Διαθήκης ! Να μάθουμε για τον Χριστό μας !
Που παραμένει άγνωστος για τους περισσοτέρους μας ! Αυτό το στερητικό α , δεν
είναι σαν τα άλλα τα αποφατικά τα τόσο ευλογημένα και συνδεδεμένα με την πίστη
την Αγία του Χριστού , του ακαταλύπτου
Του , του ανερμηνεύτου Του , του απερινοήτου …Αυτό το α , σιμά στην γνώση του
Αρχηγού και Θεμελιωτή της πίστης μας , είναι αυτό που τόσο Τον πληγώνει και από
εμάς τόσα στερεί από τα αιώνια ανέσπερα …αν δεν μας τα αποκλείει …
Να φύγει το
στερητικό από την Θεία γνώση! Να μην μας είναι ένας άγνωστος , Εκείνος που
θυσιάστηκε για εμάς , πλάσμα του θέλω μας και του εγώ μας …Η γνώση είναι Φως !
Το Φως είναι Ζωή ! Η Ζωή , Αλήθεια! Και η Αλήθεια , Ελπίδα ! Η Ελπίδα είναι
Σωτηρία ! Και η Σωτηρία ο σκοπός τούτου του προσκαίρου! Δεν υπάρχει ούτε ένα ¨και¨
μέσα στον Ευαγγελικό Λόγο , που να έχει τοποθετηθεί εκ του προχείρου και μάταια
!Εκείνο το «και αναστάς» του Ασώτου ! Σε
αυτό το και, χωράει το θεμέλιο του ιερού
μυστηρίου της εξομολόγησης : η μετάνοια! Χωρίς αυτό το και , θα ήταν ανώφελη η εξαγόρευση ενός αμετανοήτου ήμαρτον
προς τον Πατέρα ! Για κάθε ελάχιστη λέξη που μας δώρισε ο Θεός μέσω των
Ευαγγελιστών και των Αποστόλων Του , δε θα ταν υπερβολή να ξαναπούμε πως θα
μπορούσαν ολάκεροι πολυσέλιδοι τόμοι να γραφτούν ! Μα υπάρχει και κάτι ακόμα
πολύ σημαντικό , που μας υπαγορεύει η ελάχιστη κρίση μας : Η εποχή μας περισσότερο
από ποτέ έχει γεμίσει με σκοτάδια και λύκους προβατόσχημους , της κακοδοξίας , της
πλάνης και της αιρέσεως μισθοφόρους κήρυκες!
Αυτοί οι φαινομενικά καλοκάγαθοι
και ευγενέστατοι «εργάτες» της «αλήθειας» πριν μας πλησιάσουν( για τους δικούς τους
όλως ιδιοφελείς σκοπούς) φροντίζουν να έχουν μελετήσει πολύ καλά τις Γραφές ! Και με την συνήθη τους δόλια πρακτική , έχουν
απομονώσει κάποια χωρία από το Ευαγγέλιο
για να μας κλονίσουν την πίστη ! Δεν συζητάμε για εκείνους που ενώ μπορούν ως
εγγράμματοι , δεν έχουν ουδέποτε εθελουσίως πλησιάσει στα ιερά κείμενα , μα για
όσους υποτίθεται ότι ανατρέχουμε συχνά στα Θεόσδοτα αιώνια ρήματα! Πολλές φορές
αρκούμαστε στο …τι λέει μέσα στο Ευαγγέλιο ! Αυτό όμως δεν είναι μελέτη !
Μελέτη είναι το …γιατί το λέει ! Με ποιόν σκοπό δηλαδή γράφτηκε αυτό το χωρίο
που διαβάζουμε ! Με έναν νομικό όρο : Να κάνουμε τελεολογική ερμηνεία
( τέλος = σκοπός) , θυμούμενοι τον
Απόστολο Φίλιππο στις Πράξεις των Αποστόλων , με τον ευνούχο της Κανδάκης και το ποτισμένο
από Πνεύμα Άγιο ερώτημά του προς τον Άρχοντα , που μελετούσε τον μεγαλοφωνότατο
Ησαϊα : «Γινώσκεις ά αναγινώσκεις;»
Χωρίς βαθιά γνώση , θα αρκεστούμε στην γραμματική και μόνο ερμηνεία των Γραφών
! Θα μείνουμε στο τι γράφει και όχι στο γιατί ! Και έτσι , θα κλονιστούμε όταν
εντέχνως και κακόθεα μας φέρουν
ένα Ευαγγελικό χωρίο μπροστά μας ! Όταν σκορπίσουν μπροστά στα μάτια μας της κακοδοξίας
την αχλύν ! Ένα παράδειγμα : Στις σελίδες του κατά Ματθαίον Ευαγγελίου και στο
11 ο κεφάλαιο ( στ.2-15): Ὁ δὲ Ἰωάννης ἀκούσας
ἐν τῷ δεσμωτηρίῳ τὰ ἔργα τοῦ Χριστοῦ, πέμψας δύο τῶν μαθητῶν αὐτοῦ εἶπεν
αὐτῷ· σὺ εἶ ὁ ἐρχόμενος ἢ ἕτερον προσδοκῶμεν;Γι αυτόν τον λόγο πρέπει να έχουμε δίπλα στο κείμενό μας , ερμηνεία , το γιατί γράφτηκε ! Και όχι την οποιαδήποτε ! Κορυφαία και φωτισμένη είναι εκείνη του αειμνήστου Παναγιώτη Τρεμπέλα !
Υπάρχουν και άλλες αξιόλογες , όπως και κάποιες που έμειναν στο στείρο και
τόσο επικίνδυνο :τι γράφει ! Ο Τρεμπέλας εμβάθυνε με την ερμηνεία του στο γιατί
! Αν μας φέρουν λοιπόν μια ξερή μετάφραση του συγκεκριμένου Ευαγγελικού χωρίου ,
εύλογα θα απορούσαμε : Ο Τίμιος Πρόδρομος , που σκίρτησε στα σπλάχνα της Ελισάβετ, ως εξάμηνο βρέφος όταν η Παναγία έχοντας μόλις λάβει το χαρμόσυνα
άγγελμα της Θεανθρώπησης επισκέφτηκε την Ορεινή ,αναγνωρίζοντας εκ κοιλίας
μητρός την Θεότητα του Ιησού , εκείνος που διεκώλυεν Αυτόν στον Ιορδάνη
λέγοντας : Εγώ χρείαν έχω υπό Σου
βαπτισθήναι και Συ έρχη προς με; Εκείνος που άκουσε την φωνή εξ Ουρανών να
λέει : Ούτος εστίν ο Υιός μου ο αγαπητός
εν ω ευδόκησα ! Εκείνος που εώρακε το πνεύμα το Άγιον να κατεβαίνει και μονίμως να μένει πάνω στον Ιησού , που
μεμαρτύρηκε ότι Ούτος εστίν ο
ενανθρωπήσας Υιός του Θεού , αυτός να χρειάζεται τώρα επιβεβαίωση και να στέλνει τους μαθητές του να
ρωτήσουν τον Χριστό μας αν όντως είναι ο Μεσσίας ή να περιμένουν άλλον ; Είναι δυνατόν ;
Αν μείνουμε σε μια άνυδρη
μετάφραση θα κλονιστούμε ! Ας δούμε όμως πως προσθετικά ερμηνεύει ο μέγας
Τρεμπέλας, ο πατερικά εμπνευσμένος Θεολόγος : Και έκαμε
την ερώτηση αυτή ο Ιωάννης δια να στηριχθούν με την απάντηση εις την πίστη προς
τον Χριστό οι κλονισμένοι μαθητές του! Ακλόνητοι οι μαθητές του Τιμίου
Προδρόμου , ακλόνητοι και εμείς με την ορθή ερμηνεία του χωρίου γινώσκοντες α
αναγινώσκομεν ! Για να στηριχτούν στην πίστη τους , γι αυτόν τον λόγο τους έστειλε
να ρωτήσουν και να λάβουν εκείνες τις συνταρακτικές απαντήσεις τις χαρμόσυνες τις
ήδη προφητευμένες από τον 5Ο Ευαγγελιστή Ησαϊα !
Πάντα στο γιατί λοιπόν ! Στην μελέτη ! Στην γνώση ! Στο Φως που διαλύει πλάνες , ομίχλες και σκοτάδια ! Στα μαρτυρικά βήματα του Ιησού ! Ως το Αμήν του Ιωάννη Του !( συνεχίζεται...)
Νώντας Σκοπετέας
Απόσπασμα από ομότιτλη εκπομπή ( 4 μέρη )
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε τα σχόλιά σας εδώ...